Siódma edycja Imagination Day już za nami! Podczas wydarzenia swoim doświadczeniem podzielili się przedstawiciele branży kreatywnej, organizacji pozarządowych i szeroko rozumianego biznesu z całego świata.
Aby podtrzymać inspirującą atmosferę na dłużej, wspierając tworzenie coraz lepszych projektów i kampanii, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowało cykl #imaginationday.
Przedstawiamy drugą część cyklu: Natia Gogia, Kierownik Reklamy w firmie Leavingstone. Po raz pierwszy w historii Gruzji jej kampania zdobyła Brąz na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności podczas Cannes Lions.
Minęły już 4 lata odkąd Natia objęła prowadzenie zespołu kreatywnego i obsługiwanie dużych klientów. Do jej obowiązków należy zarządzanie relacjami z klientami, a także prowadzenie całego procesu realizacji kampanii. Jej umiejętności w osiąganiu doskonałych wyników podczas przeprowadzania kampanii przyniosły firmie Leavingstone 89 nagród na międzynarodowych festiwalach reklamowych, takich jak Cannes Lions (dwa lata z rzędu), Eurobest, London International Award, Epica, Golden Drum, ADCE, Grand Prix KIAF i Grand Prix Ad Black Sea.
Story:
Browar Natakhtari wprowadził lekkie piwo na rynek gruziński. Gruzja to kraj, który plasuje się na samym końcu raportu o szczęściu na świecie (125. miejsce na 155 krajów). Od kilku lat kryzys gospodarczy i napięty klimat polityczny sprawiają, że codzienne nagłówki w gazetach są coraz bardziej stresujące.
Wyzwanie:
W jaki sposób można zainspirować cały naród, aby się wyluzował?
Pomysł:
Człowiek wylegujący się w hamaku to symbol braku zmartwień w Gruzji. Dlatego włożono manekina do hamaku, dano mu do ręki butelkę piwa i wysłano do nieba przy pomocy drona. Ludzie robili zdjęcia i nagrywali filmiki, myśląc, że ktoś naprawdę zdecydował się na lot. Latający hamak nadal jest w powietrzu, aby promować lekkie piwo Natakhtari.
Story:
Konsumenci mają już dość sloganów reklamowych. A miłośnicy piwa w Gruzji są bardziej sceptyczni do komunikatów, które słyszą od marek, np. „prawdziwa bawarska legenda”, „poczuj smak niemieckiego życia”, „poznaj prawdziwy czeski smak”. Old Irish to nowe piwo z irlandzką recepturą, ale ze sloganem, który jest bardzo podobny do innych browarów.
Wyzwanie:
Sprawić, aby slogan: „odkryj prawdziwy smak Irlandii” był czymś więcej niż tylko komunikatem reklamowym.
Pomysł:
Aby udowodnić, że Old Irish to prawdziwa okazja na rynku przedstawiono dosłowne znaczenie sloganu i sprawiono, że obietnica jest w 100% prawdziwa. Zaproponowano przechodniom wirtualną wycieczkę po Irlandii. Podczas gdy oni byli zajęci odkrywaniem przyrody i ulic Dublina, typowy irlandzki bar został przeniesiony do rzeczywistości.
Czasem potrafię się zainspirować już na pierwszym spotkaniu z klientem i przedstawić strategię kampanii. Często jednak muszę zamknąć oczy i zacząć sobie wyobrażać różne scenariusze. Ale to nigdy nie wystarczy. Dobrze zrobiona analiza rynku to także część kreatywnego myślenia.
Nie mam żadnej struktury, ani kroków, które muszę podjąć. Nie wiem, czy można to nazwać rytuałem, ale mamy taką zasadę w zespole, że gdy dostajemy brief od klienta nie siadamy do niego od razu, ale dajemy sobie kilka dni, aby złapać inspiracje i perspektywę. Po 2-3 dniach spotykamy się, rozmawiamy i tworzymy różne koncepcje.
Z wykształceniem czy bez, zawsze uczę się poprzez swoje doświadczenie, sukcesy i porażki. Korzystałam też z różnych platform internetowych, chodziłam na warsztaty, a najlepsze case studies znalazłam w Internecie.
Nie grafika, nie sztuka, nie rzemiosło. Najbardziej doceniam jak marka bez dużego budżetu może stworzyć kampanię z inteligentnym haczykiem. Najważniejsze są dla mnie sprytne rozwiązania.
Fot. Radek Zawadzki / Only Only
Data publikacji: 01.12.2017 r.