#imaginationday ’17: Równanie na miłość do marki. Claudia Niemeyer, Fjord
Podczas siódmej edycji Imagination Day swoim doświadczeniem podzielili się przedstawiciele branży kreatywnej, organizacji pozarządowych i szeroko rozumianego biznesu z całego świata.
Aby podtrzymać inspirującą atmosferę na dłużej, wspierając tworzenie coraz lepszych projektów i kampanii, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowało cykl #imaginationday.
Przedstawiamy dziesiątą, ostatnią już część cyklu: relację z wystąpienia Claudii Niemeyer, dyrektor grupy Fjord w São Paolo.
Przed przejściem do Fjordu, Claudia specjalizowała się w zarządzaniu marką i projektowaniu strategii w wiodących brazylijskich agencjach, a także Saatchi & Saatchi X, gdzie pracowała z klientami takimi jak Procter & Gamble, Vale, Coca-Cola i Nokia oraz z różnymi start-upami.
Po trzech latach pracy w Berlinie jako konsultant biznesowy, Claudia wróciła do Brazylii, aby zdobyć doświadczenie w zakresie brandingu, badań i projektowania strategii w biurze Fjord, gdzie obecnie pełni funkcję dyrektora grupy.
Inspirujące myśli i wnioski z wystąpienia Claudii Niemeyer:
- „Do roku 2027, z 25% firm, które figurują obecnie w ratingach S&P, tylko 500 nadal będzie istnieć. Dlatego nie wystarczy tylko analizować twarde dane w firmach. W centrum uwagi należy postawić ludzi. Biznes zawsze dotyczy ludzi. Dlatego wszelkie transformacje powinny być kierowane potrzebami, talentami i aspiracjami jednostek”.
- „Nie możemy pracować w oparciu o to, co mamy pod względem technologicznym, ale musimy zobaczyć potrzeby ludzi oraz to, w jaki sposób można zastosować technologie, aby zapewnić odpowiednią usługę”.
- „Biznes należy traktować jako żyjący organizm, który posiada ludzkie cechy. Reaguje na bodźce, jest emocjonalny i ambitny”.
- „Najważniejsze elementy, które są istotne, aby organizacja mogła stać się żywym organizmem w świecie ciągłych zmian to osobowość, instynkt, umiejętności budowania relacji oraz równowaga pomiędzy rzemiosłem a technologią. Jednak najistotniejsze, aby żywy organizm był w stanie dotrzymać kroku zmianom to kultura, która inspiruje ludzi do zmiany sposobu myślenia”.
- „Nikt nie budzi się i nie myśli: musimy jako firma stać się żywym organizmem! To jest bardziej myślenie o problemach i wyzwaniach w sposób mocniej skoncentrowanych na ludziach. To właśnie ten element ma największy wpływ na transformacje biznesowe”.
- „Należy analizować przestrzeń horyzontalnie. Nie porównywać się do konkurencji w branży, ale patrzeć na doświadczenia klientów na różnych etapach”.
Data publikacji: 13.02.2018 r.