wpisz szukaną frazę
Szukaj

#imaginationday ’17: Wiedzieć lepiej. Natia Gogia, Leavingstone

Siódma edycja Imagination Day już za nami! Podczas wydarzenia swoim doświadczeniem podzielili się przedstawiciele branży kreatywnej, organizacji pozarządowych i szeroko rozumianego biznesu z całego świata.

Aby podtrzymać inspirującą atmosferę na dłużej, wspierając tworzenie coraz lepszych projektów i kampanii, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowało cykl #imaginationday.

 

Przedstawiamy drugą część cyklu: Natia Gogia, Kierownik Reklamy w firmie Leavingstone. Po raz pierwszy w historii Gruzji jej kampania zdobyła Brąz na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności podczas Cannes Lions.

 

Minęły już 4 lata odkąd Natia objęła prowadzenie zespołu kreatywnego i obsługiwanie dużych klientów. Do jej obowiązków należy zarządzanie relacjami z klientami, a także prowadzenie całego procesu realizacji kampanii. Jej umiejętności w osiąganiu doskonałych wyników podczas przeprowadzania kampanii przyniosły firmie Leavingstone 89 nagród na międzynarodowych festiwalach reklamowych, takich jak Cannes Lions (dwa lata z rzędu), Eurobest, London International Award, Epica, Golden Drum, ADCE, Grand Prix KIAF i Grand Prix Ad Black Sea.

 

CASE’Y PREZENTOWANE PODCZAS IMAGINATION DAY

 

 

 

FLYING HAMMOCK

 

Story:

Browar Natakhtari wprowadził lekkie piwo na rynek gruziński. Gruzja to kraj, który plasuje się na samym końcu raportu o szczęściu na świecie (125. miejsce na 155 krajów). Od kilku lat kryzys gospodarczy i napięty klimat polityczny sprawiają, że codzienne nagłówki w gazetach są coraz bardziej stresujące.

 

 

Wyzwanie:

W jaki sposób można zainspirować cały naród, aby się wyluzował?

 

 

Pomysł:

Człowiek wylegujący się w hamaku to symbol braku zmartwień w Gruzji. Dlatego włożono manekina do hamaku, dano mu do ręki butelkę piwa i wysłano do nieba przy pomocy drona. Ludzie robili zdjęcia i nagrywali filmiki, myśląc, że ktoś naprawdę zdecydował się na lot. Latający hamak nadal jest w powietrzu, aby promować lekkie piwo Natakhtari.

 

 

100% REAL VIRTUAL REALITY

 

Story:

Konsumenci mają już dość sloganów reklamowych. A miłośnicy piwa w Gruzji są bardziej sceptyczni do komunikatów, które słyszą od marek, np. „prawdziwa bawarska legenda”, „poczuj smak niemieckiego życia”, „poznaj prawdziwy czeski smak”. Old Irish to nowe piwo z irlandzką recepturą, ale ze sloganem, który jest bardzo podobny do innych browarów.

 

 

Wyzwanie:

Sprawić, aby slogan: „odkryj prawdziwy smak Irlandii” był czymś więcej niż tylko komunikatem reklamowym.

 

 

Pomysł:

Aby udowodnić, że Old Irish to prawdziwa okazja na rynku przedstawiono dosłowne  znaczenie sloganu i sprawiono, że obietnica jest w 100% prawdziwa. Zaproponowano przechodniom wirtualną wycieczkę po Irlandii. Podczas gdy oni byli zajęci odkrywaniem przyrody i ulic Dublina, typowy irlandzki bar został przeniesiony do rzeczywistości.

 

 

 

 

Natia Gogia L(1)

 

 

Skąd czerpiesz inspiracje?

Czasem potrafię się zainspirować już na pierwszym spotkaniu z klientem i przedstawić strategię kampanii. Często jednak muszę zamknąć oczy i zacząć sobie wyobrażać różne scenariusze. Ale to nigdy nie wystarczy. Dobrze zrobiona analiza rynku to także część kreatywnego myślenia.

 

 

Jaka jest pierwsza rzecz, jaką robisz, gdy zaczynasz pracę z nowym klientem?

Nie mam żadnej struktury, ani kroków, które muszę podjąć. Nie wiem, czy można to nazwać rytuałem, ale mamy taką zasadę w zespole, że gdy dostajemy brief od klienta nie siadamy do niego od razu, ale dajemy sobie kilka dni, aby złapać inspiracje i perspektywę. Po 2-3 dniach spotykamy się, rozmawiamy i tworzymy różne koncepcje.

 

 

Jak na kogoś, kto nie ma żadnego wykształcenia reklamowego, a w całej Gruzji jest tylko kilkanaście agencji kreatywnych, całkiem dobrze sobie radzisz, o czym świadczą prestiżowe nagrody. Gdzie się tego nauczyłaś?

Z wykształceniem czy bez, zawsze uczę się poprzez swoje doświadczenie, sukcesy i porażki. Korzystałam też z różnych platform internetowych, chodziłam na warsztaty, a najlepsze case studies znalazłam w Internecie.

 

 

Co jest dla Ciebie najważniejsze w reklamie?

Nie grafika, nie sztuka, nie rzemiosło. Najbardziej doceniam jak marka bez dużego budżetu może stworzyć kampanię z inteligentnym haczykiem. Najważniejsze są dla mnie sprytne rozwiązania.

 

 

Fot. Radek Zawadzki / Only Only

Data publikacji: 01.12.2017 r.

 

 

 

 

 

 

 

Share

Podobne artykuły