Znany koncern Burger King, we współpracy z agencją David Miami drwi z kreatywnej mocy sztucznej inteligencji, przedstawiając ciekawe, a zarazem absurdalne spoty reklamowe.
Twórcy serii spotów dają do zrozumienia opinii publicznej, że sztuczna inteligencja nigdy nie będzie miała szans mierzyć się z ludzkim rozumowaniem.
Najnowsza kampania sugeruje, że każdy spot był stworzony przez sztuczną inteligencję. Aby to uwypuklić, przekazywanej treści towarzyszy prześmiewcza narracja np. „Kurczak z logotypu firmy jest nowym ziemniakiem”. Marcelo Pascoa, globalny szef marketingu marki Burger King, mówi: – „Musimy unikać zagubienia się w morzu innowacji technologicznych i pamiętać o tym, co naprawdę ma znaczenie. Sztuczna inteligencja nie jest substytutem wspaniałej twórczej idei pochodzącej od prawdziwej osoby”.
Kampania będzie emitowana w czasie największej oglądalności w sieciach kablowych, w tym MTV, History, TBS, Adult Swim i E!
Data publikacji: 05.10.2018 r.