Na rynku amerykańskim z dnia na dzień przybywa gospodarstw domowych, które decydują się na zakup telewizora. Coraz szersza dostępność treści telewizyjnych oznacza dla reklamodawców poszukiwanie jeszcze bardziej efektywnych rozwiązań.
Według nowego badania rynku przeprowadzonego przez grupę Nielsen, w Stanach Zjednoczonych można znaleźć odbiornik telewizyjny w 95,9% domów. Szacuje się, że na przełomie 2018 i 2019 roku liczba gospodarstw domowych z telewizorem wzrośnie o 0,3 miliona i wyniesie 119,9 miliona.
Wzrasta również liczba emitowanych treści. Jak podaje CEO amerykańskiej rozrywkowej stacji telewizyjnej FX, John Landgraf, w tym roku można było obejrzeć na kanale już 319 programów, czyli o 5% więcej niż w roku ubiegłym. Co na to reklamodawcy?
Niedawne przejęcie jednej z największych na świecie korporacji mediowych Warner Media przez firmę telekomunikacyjną AT&T ma dać początek wysokim inwestycjom w Addressable TV. Przewiduje się, że budżet na reklamy w tej technologii ma zwiększyć się z 200 milionów do 2 miliardów dolarów. Co ciekawe, grupa AT&T została także właścicielem firmy AppNexus, zajmującej się innowacjami w reklamie. Wspólnie pracują nad stworzeniem aplikacji na telefon, która na podstawie oglądanych treści będzie wybierała adekwatną do widza reklamę i ułatwiała proces zakupowy.
Już w zeszłorocznym raporcie Advertiser Perceptions pod tytułem „Ahead of the Curve: Addressable TV Insights” specjaliści od reklamy i marketingu twierdzili, że udział Addressable TV w całkowitym budżecie na reklamy telewizyjne w ciągu najbliższych lat zwiększy się.
Skąd taki wniosek? Okazuje się, że już teraz wielu reklamodawców uważa Addressable TV za kluczowe narzędzie w uzyskiwaniu satysfakcjonujących ratingów przy jednoczesnym wysokim poziomie ROI i zrównoważonych nakładach finansowych.
Źródła:
www.adweek.com/tv-video/nielsen-estimates-that-119-9-million-u-s-homes-have-tvs-for-the-upcoming-season/ , 08.09.2018
www.adage.com/article/news/brian-lesser-dials-future-answer/314864/ , 10.09.2018
www.adweek.com/tv-video/no-relief-in-sight-peak-tv-is-still-a-ways-from-peaking-fxs-john-landgraf-says/ , 03.08.2018
Raport „Ahead of the Curve: Addressable TV Insights”, Advertiser Perceptions, 2017
Data publikacji: 28.09.2018 r.