wpisz szukaną frazę
Szukaj

Jakie dni tygodnia i długości spotów są najefektywniejsze?

#ChallengingTime

Zjawisko zwiększonej oglądalności telewizji, zarówno liniowej, jak i OTT, oraz wzrostu zależności konsumentów od e-zakupów w warunkach pandemii COVID-19 sprawiło, że marki Direct-to-Consumer (DTC) komunikowały się w tv przez cały rok 2020.

Zdając sobie z tego sprawę, analitycy TVSquared przeanalizowali na rynku brytyjskim marki DTC, które prowadziły kampanie telewizyjne od stycznia do września 2020 r., odkrywając pewne zależności na przykład: które dni emisji oraz rodzaje programów były najefektywniejsze lub które długości spotów generowały najmniejszy CPR.

Największa efektywność gatunków programów, przy których emitowane były reklamy

Ciekawym spostrzeżeniem jest fakt, iż najefektywniejszym dniem emisji reklam na rynku UK okazała się środa – zarówno pod kątem efektywności kosztowej, jak i wskaźników reakcji.

Efektywność dni tygodnia emisji reklam

Ze względu na większość czasu spędzanego w domu, stres, ryzyko zarażenia siebie i innych, ograniczenia w kontaktach z bliską rodziną, wiele osób zaczęło mieć problemy ze snem. Godziny nocne w przedziale 00:30 – 6:00 rano były okresem zwiększonej liczby odpowiedzi na obejrzaną reklamę. Nocny daypart to przedział czasowy, w którym publiczność jest niewielka w porównaniu z innymi porami dnia, dlatego nadawcy nie przykładają dużej wagi do wyszukanego programmingu. Okres ten to zwykle wczesny ranek każdego dnia, gdy większość ludzi śpi. W tym czasie emitowane są powtórki programów własnych albo wyłączenie sygnału telewizyjnego.

Efektywność daypartów emisji reklam

Najbardziej efektywną kosztowo długością reklamy okazała się reklama 10-sekundowa. Najwyższy wzrost wskaźnika odpowiedzi odnotowano przy minutowych spotach.

Efektywność długości emitowanych reklam

 

Źródło:

TVSquared „UK DTC Brands: 2020 TV Ad Trends”, I-IX 2020, Wielka Brytania

 

Data publikacji: 05.01.2021 r.

Share

Podobne artykuły