wpisz szukaną frazę
Szukaj

Jakość premium – czym jest dla reklamodawcy i nadawcy?

Bezpieczeństwo marki, jakość oglądania i ochrona przed oszustwami należą do czynników branych pod uwagę przy planowaniu i wycenie kampanii.

Te ważne elementy są weryfikowane przez przejrzystość, której pragną nabywcy i pewność, że ich kampanie zostały zrealizowane zgodnie z obietnicą przy minimalnym ryzyku zafałszowań, w wysokiej jakości, bezpiecznych dla marki środowiskach. Za zakup kampanii w warunkach premium reklamodawcy są w stanie zapłacić więcej. FreeWheel Council (FWC) i Video Advertising Bureau (VAB) w swoim raporcie „Buying Premium Video: A Definitive Checklist” wskazują, jakie warunki muszą być spełnione, aby kampania była uznana za zrealizowaną w środowisku premium.

Kupujący i sprzedający klasyfikują najważniejsze elementy premium wideo w różny sposób, w zależności od tego, co najbardziej odpowiada ich indywidualnym priorytetom. Kupujący (reklamodawcy) kładą nacisk na zaangażowanie odbiorców i możliwości targetowania, podczas gdy sprzedający (nadawcy) uważają konkretne źródło treści za najważniejszy element wyceny ich zasobów.

Bezpieczeństwo środowiska emisji reklamy ma znaczenie, ze względu na otoczenie, w którym prezentowana jest reklama marki, poniżej powody, dla których reklamodawcy powinni zwracać uwagę na wybór partnera.

Środowiska tworzone przez nadawców są zazwyczaj bardziej regulowane niż treści tworzone przez użytkowników, a tym samym bezpieczne dla marki, co zmniejsza ryzyko umieszczenia reklam obok ryzykownych treści. Nadawcy sumiennie weryfikują każdą kreację reklamową, tak aby spełniała wszystkie wymogi prawa i była odpowiednia dla odbiorców. Gdy kupujący decydują się na zakup czasu reklamowego u partnerów, którym ufają, że umieszczają reklamy przy treściach bezpiecznych, zwiększa to tylko wiarygodność i skuteczność marki. Bezpieczne środowisko dla marki to takie, które jest w stanie uniknąć emisji reklamy przy nieodpowiednich, ryzykownych treściach.

Standardowy próg określający widoczność reklamy to minimum 50% jej widoczności przez co najmniej dwie sekundy w przypadku reklam wideo (w porównaniu z jedną sekundą w przypadku cyfrowych reklam display’owych). Badanie konsumenckie wykazało, że reklamy oglądane w całości były bardziej przywoływane z pamięci niż te pomijane po pięciu sekundach. To samo badanie wykazało, że gdy widzowie mogą pominąć reklamy, zrobią to; 83% reklam, które można pominąć, zostało pominiętych. Na widoczność reklam wpływają również nośniki reklamowe i typy ekranów.

Spoty reklamowe tworzone przez najlepsze agencje powinny być oglądane i słyszane przez prawdziwych konsumentów, a nie przez boty lub osoby odwiedzające witryny stworzone wyłącznie w celach reklamowych. 90% reklamodawców uważa, że minimalizacja oszustw jest istotna przy planowaniu kampanii w środowisku premium wideo. Kampanie wykorzystujące premium wideo powinny docierać do zaangażowanych widzów z prawdziwym zainteresowaniem treścią.

Reklamodawcy mogą wykorzystywać różne rodzaje platform wideo o różnym poziomie jakości, jednak to treści długie i epizodyczne klasyfikują jako premium, a nie treści krótkotrwałe, tworzone przez użytkowników lub twórców. Widzowie uznali również zarówno FAST, jak i Ad-Supported Video on Demand (AVOD) za bardziej premium niż User Generated Content.

Telewizja linearna została oceniona najwyżej zarówno przez reklamodawców, jak i nadawców, przy czym 70% sprzedających przywołuje audycje sportowe emitowane na żywo jako najbardziej premium kontent.

 

Źródło:

FreeWheel Council (FWC), Video Advertising Bureau (VAB) „Buying Premium Video: A Definitive Checklist”, wrzesień 2023 r.

 

Data publikacji: 26.01.2024 r.

 

Share

Podobne artykuły