wpisz szukaną frazę
Szukaj

Kluczowa cecha skutecznego marketera #opiniejuroraeffie cz.3/2021

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, stworzyło cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy trzecią część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na potrzebach konsumenta i ich istotności w kontekście budowania komunikacji marki w tzw. „nowej rzeczywistości” pełnej wyzwań, jakie przed marketerami stawia sytuacja społeczno-ekonomiczna związana z pandemią. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards i zawiera komentarz przewodniczącego jednej z grup jurorskich Krzysztofa Białkowskiego, Director Regional Marketing EE Zalando.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Receptywność na insighty konsumenckie to wg aż 42% jurorów Effie Awards kluczowa cecha skutecznego marketera. Na drugim miejscu jurorzy wskazują ex aequo takie cechy jak zwinność reakcji oraz otwartość na testowanie nowych rozwiązań (każda 19% wskazań jurorów).

kluczowa cecha skutecznego marketera_1

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

KrzysztofBiałkowski_2

Wyniki ankiety nie dziwią – zrozumienie konsumenta było od zawsze (a przynajmniej tak się uważało) w centrum kompetencji i zadań każdego marketera. Kryzys covidowy pokazał również, że zwinność i elastyczność reakcji – szczególnie w obszarze podążania za, a wręcz przewidywania zmian postaw, potrzeb i zachowań konsumenckich – to absolutnie kluczowa umiejętność. Ze swojej strony dodałbym jeszcze jedną – skuteczny marketer powinien być ambasadorem konsumenta wewnątrz swojej organizacji. W wielu branżach elementy doświadczenia konsumenta z marką, produktem czy usługą, wykraczają poza obszar działania klasycznie rozumianego marketingu. Dlatego „konsumentocentryzm” powinien przenikać całą organizację, a nie tylko dział marketingu. Jeśli CMO, to tylko Consumer/Customer pod literką „C”.

Share

Podobne artykuły