wpisz szukaną frazę
Szukaj

Kanały mediowe o najniższym ryzyku inwestycyjnym

Według badań Thinkbox, telewizja liniowa i wideo na żądanie (VOD) to platformy marketingowe o najniższym ryzyku inwestycyjnym.

Specjaliści z platformy Thinkbox przeanalizowali 1,4 mld funtów wydatków medialnych 50 marek, w 10 formach reklamy, w ciągu trzech lat, z pomocą narzędzia Gain Theory, Mediacom i Wavemaker. W badaniu zbadano skuteczność kampanii prowadzonych w telewizji liniowej, VOD nadawcy, wideo online, kinie, radiu, druku, online display, wyszukiwarkach, mediach społecznościowych i OOH.

Badania potwierdzają ogromną rolę telewizji w skutecznych kampaniach. Stwierdzono, że telewizja liniowa i VOD nadawcy, zostały uznane za najmniej ryzykowną formę reklamy, z zaledwie 20% wariancji, w porównaniu do mediany zwrotu. Reklama online, kino, media społecznościowe i reklamy w prasie mogą mieć znacznie większe ryzyko nietrafienia z komunikatem do grupy odbiorczej.

Zmienność zwrotów z inwestycji w dany kanał mediowy

Thinkbox pokazał również, że platformy te mogą się nawzajem wzmacniać i zwiększać efektywność w innych miejscach, takich jak oglądanie komunikatu reklamowego w tv po wysłuchaniu go w radiu i zobaczeniu w OOH, aby zbudować spójny przekaz. Telewizja wygenerowała najwyższy „efekt mnożnikowy” we wszystkich innych kanałach, zwiększając wydajność innych kanałów mediowych, wykorzystywanych w kampanii nawet o 54%. Druk poprawił wydajność innych kanałów nawet o 13%. Badanie wykazało, że średni „efekt mnożnikowy” we wszystkich kanałach, wynosił około 8%.

Źródło: Thinkbox, „Demand generation”, UK, listopad 2019

Data publikacji: 31.01.2020

Share

Podobne artykuły