W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, powołało cykl #opiniejuroraeffie.
Celem jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.
Przedstawiamy drugą część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na obszarach, które zyskują szczególnie na znaczeniu w kontekście rozwoju kierunków strategii komunikacji marek. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards i zawiera komentarz przewodniczącego jednej z grup jurorskich Adama Nowakowskiego, Creative Agency Partner, Meta.
Jedna trzecia jurorów Effie Awards (34%) uważa, że sztuczna inteligencja (AI) zyskuje szczególnie na znaczeniu w kontekście rozwoju kierunków strategii komunikacji marek. Na drugim miejscu w zestawieniu uplasowała się automatyzacja zakupu reklam (wybór 24% jurorów). Jedynie 4% wskazało na NFT.
Rola technologii w reklamie rośnie, bo automatyzacja pozwala maksymalizować tempo i zakres komunikacji. Dziś obserwujemy, jak boty na WhatsAppie zastępują lub uzupełniają telemarketing. To przejaw szerszego zjawiska związanego z samoobsługą i personalizacją. Ale to zaledwie początek. Już widać, że sztuczna inteligencja znajduje coraz szersze zastosowanie w obszarze kreacji. Całkiem niedawno Mark Zuckerberg prezentował wysokiej jakości grafiki stworzone przez maszynę na podstawie prostego szkicu i kilku słów opisu. Czy to znaczy, że grafików zastąpią programy graficzne? Chyba nie. Łatwiej mi uwierzyć, że AI będzie narzędziem, które bardzo przyspieszy i ułatwi proces produkcji, ale nie zastąpi ludzi, bo ci zachowają przewagę ze względu na znajomość kultury, odczuwanie empatii oraz poczucie humoru. Nic nie zastąpi ludzkiej wyobraźni.