Kobiety vs. mężczyźni – różnice w zachowaniach konsumenckich - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Kobiety vs. mężczyźni – różnice w zachowaniach konsumenckich

#ChallengingTime

Aktualna rzeczywistość w ostatnim czasie uległa zmianom. Świadomość zagrożeń, globalny strach, kwarantanna to doświadczenia, które wprowadziły zmiany w codziennym życiu i prawdopodobnie już na stałe przewartościują myślenie i zachowania Polaków.

Firma badawcza IR Center, w swoim badaniu „COVID-19 w Polsce. Pierwsze reakcje i co dalej” sprawdziła, jak zmieniło się życie Polaków, a konkretnie porównano, w jaki sposób ostatnie miesiące zmieniły życie kobiet i mężczyzn. Raport wskazuje, że kobiety wzięły na siebie większość obowiązków domowych, nie tylko sprzątanie i gotowanie, ale również odrabianie lekcji z dziećmi. Mężczyźni zajęli się robieniem zakupów i płaceniem rachunków. Ograniczenie w kontaktach z rodziną i znajomymi zwiększyło zaangażowanie w kontakty poprzez social media, czytanie książek, czytanie i oglądanie wiadomości oraz modlitwę.

Wpływ pandemii na codzienne czynności

Konieczność przebywania w domu przez cały czas wpłynęła na relacje domowników. Kobiety poczuły się potrzebne i odzyskały poczucie kontroli nad domem i dziećmi. Brak rozrywek poza domem spowodował większe zaangażowanie dzieci i młodzieży w obowiązki domowe i pomoc rodzicom. Pandemia pomogła w przewartościowaniu priorytetów z naciskiem na zdrowie, bliskich, oraz w skupieniu na potrzebach domowników i na tym, co jest dla nich ważne. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, wskazywali na tęsknotę za kontaktem osobistym z rodziną i znajomymi, tym samym deklarowali większy szacunek do relacji rodzinnych i międzyludzkich. Respondenci duży nacisk planują kłaść na zdrowie, nie tylko dbając o nie indywidualnie, ale również oczekując reform służby zdrowia oraz przestrzegając obowiązkowych szczepień. Polakom najłatwiej było zrezygnować z pracy w biurze. Rozwój technologii i aplikacji do pracy zdalnej pokazał, że pracownicy i pracodawcy potrafią zorganizować zdalną pracę bez znaczących konsekwencji dla działalności firmy.

Oczekiwane zmiany po pandemii

Prawdopodobnie zajdą również zmiany w kwestii zachowań zakupowych. Płatności bezgotówkowe, jako wygodniejsza i bardziej bezpieczna forma płatności, zyskają na popularności. Dzięki terminalom przenośnym nawet na targach czy bazarach można płacić zbliżeniowo. Polacy deklarują wspieranie lokalnych marek i producentów nie tylko w aspekcie zakupów, ale również podróży. W obawie przed lataniem i kwarantanną ograniczymy podróże zagraniczne, co może oznaczać kupno własnej działki rekreacyjnej, podróż kamperem czy wakacje w małym gospodarstwie agroturystycznym.

 

Źródło:

IR Center „COVID-19 w Polsce. Pierwsze reakcje i co dalej”, Polska, 17-24.04.2020 r.

 

Data publikacji: 10.07.2020 r.

Share

Podobne artykuły