Rzeczywistość związana z pandemią COVID-19 jest dla przedstawicieli rynku mediów, reklamy oraz marketingu niezmiernie wymagająca. Niesie ze sobą wiele niewiadomych.
Wychodząc naprzeciw potrzebie dostępu do wiedzy i inspiracji na temat efektywnych rozwiązań komunikacyjnych, powołaliśmy cykl #ChallengingTime. W projekt zaangażowali się marketerzy oraz członkowie należący do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, związani z Effie Awards. Eksperci dzielą się swoją wiedzą i opiniami na temat trendów, zjawisk i sposobu działań, na które ich zdaniem warto zwrócić uwagę, planując strategię komunikacji marek.
Przedstawiamy publikację cyklu szukającą odpowiedzi na pytanie: komu będą ufać konsumenci po ustaniu pandemii?
WYNIKI ANKIETY
Ponad połowa ankietowanych ekspertów zdecydowanie przyznaje, że to rodzina i znajomi będą stanowić wiarygodne źródło informacji i rekomendacji dla konsumentów po ustaniu pandemii. Najmniej zdecydowanych głosów padło natomiast na instytucje państwowe i media społecznościowe.
KOMENTARZ EKSPERTA
Rola zaufania będzie się zmieniać wraz z postępującym kryzysem społecznym i ekonomicznym, do którego prowadzić może pandemia COVID-19. W sytuacji utrzymującego się niepokoju o zdrowie, zatrudnienie i, co za tym idzie, niepewności co do przychodów, znaczna część gospodarstw domowych będzie ograniczała swoje wydatki do niezbędnego minimum. Przy ograniczonych zasobach wybory będą dokonywane przez pryzmat relacji ceny do wartości oraz postrzegania marki. Oceny tej relacji będzie można dokonywać w oparciu o własne doświadczania lub wiarygodne źródła informacji o produktach. I właśnie dlatego w procesie zakupowym większą rolę odgrywać będzie zaufanie. Nie powinno zatem nikogo dziwić dominujące znaczenie rekomendacji rodziny i znajomych. Ciekawe jest, że istotnym źródłem wskazań wg sondażu, zaraz po mediach/wydawcach, są producenci i marki, którzy stanowią zaufane źródło wiedzy dla co drugiego respondenta. A które marki najlepiej poradzą sobie w zdobywaniu zaufania? Te, które w trudnych czasach okażą się odpowiedzialne, przyzwoite i społecznie użyteczne.
Data publikacji: 15.05.2020 r.