#ChallengingTime
Rzeczywistość związana z pandemią COVID-19 jest dla przedstawicieli rynku mediów, reklamy oraz marketingu niezmiernie wymagająca. Niesie ze sobą wiele niewiadomych.
Wychodząc naprzeciw potrzebie dostępu do wiedzy i inspiracji na temat efektywnych rozwiązań komunikacyjnych, powołaliśmy cykl #ChallengingTime. W projekt zaangażowali się marketerzy oraz członkowie należący do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, związani z Effie Awards. Eksperci dzielą się swoją wiedzą i opiniami na temat trendów, zjawisk i sposobu działań, na które ich zdaniem warto zwrócić uwagę, planując strategię komunikacji marek.
Przedstawiamy publikację cyklu szukającą odpowiedzi na pytanie: w którą technologię powinny inwestować firmy, aby być jak najlepiej przygotowanym do sytuacji wyjątkowych, takich jak obecnie panująca pandemia?
WYNIKI ANKIETY
Zdecydowana większość, bo aż blisko 70% ankietowanych ekspertów, przyznała, że platformy i rozwiązania e-commerce to obszary, w które warto inwestować w trudnych okolicznościach, takich jak np. trwająca pandemia. Na drugim miejscu w zestawieniu uplasowały się systemy transmisji danych i zdalnej komunikacji, w których potencjał upatruje blisko 30% ankietowanych ekspertów zrzeszonych w SAR.
KOMENTARZ EKSPERTA
Technologią nr 1 dla biznesu od dłuższego czasu jest e-commerce i wysoki wynik w badaniu mnie nie zaskakuje. Rewolucja digitalowa w społeczeństwie, która mogła nam zająć jeszcze kilka lat, wydarzyła się w ciągu dwóch ostatnich miesięcy. Nawet ci konsumenci, którzy twardo ignorowali zakupy online, zostali niejako zmuszeni do skorzystania z nich. Okazało się to nie tylko proste, ale całkiem wygodne. E-commerce dla samego biznesu jest więc „tarczą” w tak trudnych okolicznościach jak pandemia. Dowodzi tego rynek czeski, gdzie penetracja e-com jest wysoka, a przeniesienie zakupów offline do online wydarzyło się praktycznie od razu. Zaskoczona jestem natomiast dość niskim wynikiem związanym z organizacją pracy firmy. Moim zdaniem, jest to kluczowy czynnik – nauczenie ludzi, jak postępować w trudnej sytuacji, zebranie zespołu wokół nowego celu, utrzymanie mobilizacji. Do tego potrzebny jest zdalny kontakt, wsparty narzędziami, a w wersji zaawansowanej – również procesami. W czasach pandemii nikogo nie stać na tygodnie dostosowań. Dużo mówi się o byciu „agile” w biznesie – pandemia to czas, kiedy mówimy „sprawdzam”.
Data publikacji: 08.05.2020 r.