wpisz szukaną frazę
Szukaj

Konsument i jego responsywność na reklamy #opiniejuroraeffie cz. 6/2023

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2023 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy jurorów Effie Awards o model emisji, który wg nich zapewnia największy poziom akceptacji reklam przez konsumenta.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Wg jurorów Effie Awards, Addressable tv to model emisji, który zapewnia największy poziom akceptacji reklam przez konsumenta (35% wskazań). Na drugim miejscu uplasował się model FAST – wytypowany przez 24% ankietowanych jurorów.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Czy model i miejsce serwowania reklamy telewizyjnej może zwiększyć jej efektywność i zaufanie do niej? Czy jednak wszystko zależy od kreacji i jeśli reklama jest dobra, zadziała bez względu na miejsce i sposób emisji? Wraz z rozwojem technologii rośnie rola data-driven marketing. Stawiamy na monitoring i analizę pełnej ścieżki konsumenta, a Addressable tv pozwala na to również w obszarze reklamy telewizyjnej. W tym modelu telewizja to kanał masowej personalizacji i nowego rodzaju skuteczności telewizyjnej.

Mamy np. możliwość równoczesnej emisji różnych reklam do odmiennych gospodarstw domowych – to zmienia myślenie o efektywności tv.

Korzyści biznesowe są oczywiste – precyzja oraz personalizacja kreacji i mediów wpłynie na wzrost uwagi, zapamiętywanie i pozytywny odbiór reklamy przez widzów. Dlatego wynik ankiety nie jest dla mnie zaskoczeniem.  Jedynym ograniczeniem jest wciąż skala możliwości zastosowania tego rozwiązania. Obecnie w Polsce to tylko kilkadziesiąt ratingów dostępnych w miesięcznej puli sprzedażowej.

 

Share

Podobne artykuły