W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2023 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – spytaliśmy jurorów Effie Awards o model emisji, który wg nich zapewnia największy poziom akceptacji reklam przez konsumenta.
Wg jurorów Effie Awards, Addressable tv to model emisji, który zapewnia największy poziom akceptacji reklam przez konsumenta (35% wskazań). Na drugim miejscu uplasował się model FAST – wytypowany przez 24% ankietowanych jurorów.
Czy model i miejsce serwowania reklamy telewizyjnej może zwiększyć jej efektywność i zaufanie do niej? Czy jednak wszystko zależy od kreacji i jeśli reklama jest dobra, zadziała bez względu na miejsce i sposób emisji? Wraz z rozwojem technologii rośnie rola data-driven marketing. Stawiamy na monitoring i analizę pełnej ścieżki konsumenta, a Addressable tv pozwala na to również w obszarze reklamy telewizyjnej. W tym modelu telewizja to kanał masowej personalizacji i nowego rodzaju skuteczności telewizyjnej.
Mamy np. możliwość równoczesnej emisji różnych reklam do odmiennych gospodarstw domowych – to zmienia myślenie o efektywności tv.
Korzyści biznesowe są oczywiste – precyzja oraz personalizacja kreacji i mediów wpłynie na wzrost uwagi, zapamiętywanie i pozytywny odbiór reklamy przez widzów. Dlatego wynik ankiety nie jest dla mnie zaskoczeniem. Jedynym ograniczeniem jest wciąż skala możliwości zastosowania tego rozwiązania. Obecnie w Polsce to tylko kilkadziesiąt ratingów dostępnych w miesięcznej puli sprzedażowej.