Konsument to przede wszystkim…  #opiniejuroraeffie cz.8/2021 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Konsument to przede wszystkim…  #opiniejuroraeffie cz.8/2021

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, stworzyło cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy ósmą część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na potrzebach konsumenta i ich istotności w kontekście budowania komunikacji marki w tzw. „nowej rzeczywistości” pełnej wyzwań, jakie przed marketerami stawia sytuacja społeczno-ekonomiczna związana z pandemią. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards i zawiera komentarz przewodniczącego jednej z grup jurorskich: Andrzeja Mytycha, CMO Yope.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Wg 45% jurorów Effie Awards konsument to przede wszystkim insight. Z kolei 35% postrzega konsumenta jako usera, a jedynie 14% jako ambasadora marki.

konsument to dla ciebie przede wszystkim

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

AndrzejMytych_2

Analiza zachowań konsumenckich jest niezmiennie wielkim wyzwaniem marketerów, szczególnie w ostatnich latach, gdy tempo zachodzących zmian stało się wręcz zawrotne. COVID-19 i wszystko, co się z nim wiąże, trendy wellbeingowe, ograniczanie konsumpcjonizmu, pro-eco – to wszystko ma ogromny wpływ na zmianę postaw konsumenckich, które często wyprzedzają działania firm. Niewątpliwie cieszy to, że jako zarządzający markami, staramy się szukać insightów i na tym budować wartość oferowaną klientowi. Wyzwaniem jest to, aby była ona dostarczana nie tylko na poziomie komunikacji, ale przede wszystkim poprzez produkty/usługi, które powinny zaspokajać nowe, inne niż dotychczas oczekiwania. Wśród uzyskanych odpowiedzi nieco zaskakujące jest stosunkowo niskie znaczenie postrzegania konsumenta przez pryzmat bycia aktywnym uczestnikiem „życia marki”, wszak wszyscy walczymy o zaangażowanie, a to właśnie subskrybenci są często największymi fanami i zarazem najbardziej lojalnymi klientami.

Share

Podobne artykuły