64. edycja Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions odbędzie się w dniach 17-24 czerwca w Palais des Festivals, Cannes, we Francji. To prestiżowy konkurs branży marketingowej, nagradzający najbardziej kreatywne kampanie i reklamy z całego świata. Poniżej subiektywny przegląd potencjalnych faworytów w wyścigu o zdobycie statuetki lwa.
Świąteczna reklama H&M “Come Together” to produkcja niemal na miarę Oscara. Wyreżyserowany przez Wesa Andersona spot nawiązuje do słynnego filmu „Pociąg do Darjeeeling”. Dodatkowo w roli głównej występuje Adrien Brody!
Spotem, który zdecydowanie podbił świat reklamy w ubiegłym roku jest „World” promujący nowy zapach od Kenzo. Wyreżyserowany przez Spike’a Jonze film zachwyca niezwykłą energią i dopracowaną estetyką.
Spot promujący paraolimpiadę w Rio, zrealizowany przez brytyjski Channel 4, jest uznawany za najlepszą tego typu reklamę w historii telewizji. Bez zbytniej ckliwości, za to w prosty i piękny sposób pokazuje ludzi z niepełnosprawnościami, jako prawdziwych superbohaterów.
Po sześciu latach nieobecności na wielu turniejach, większość Egipcjan zupełnie nie znała członków swojej reprezentacji w piłce nożnej. Postanowiła to zmienić Coca-cola w zabawnej i energetycznej reklamie “The Line up Song”.
Stworzony przez agencję BBDO New York’s spot “Evan” wydaje się opowiadać wzruszającą historię szkolnego romansu. Ostatecznie okazuje się jednak szokującą kampanią społeczną.
Jeżeli chodzi o polskie reklamy, na pewno duże szanse mogły by mieć spoty Allegro. Zarówno bożonarodzeniowy “English for Beginners”, jak i opowiadający o relacji matki z córka “Bal” cieszyły się ogromną popularnością na świecie.
Data publikacji: 19.06.2017 r.