wpisz szukaną frazę
Szukaj

Marketingowy potencjał mobile #opiniejuroraeffie cz. 7

W ramach aktywności  związanych z konkursem Effie Awards 2017, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy siódmą część cyklu poświęconą potencjałowi marketingowemu mobile. Prezentujemy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards. Komentarza udzielił przewodniczący jednej z grup jurorskich Olgierd Cygan – Partner, Deloitte Digital CE leader.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Ponad 40% ankietowanych członków jury Effie Awards wskazało aplikacje, jako narzędzie mobile o największym potencjale marketingowym. Jako kolejne zostały podane NFC oraz Advergaming (ponad 20% wskazań).

 

EFFIE_Olgierd_Cygan_wykres

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

komentarz jurora_Olgierd_Cygan

 

Czy to kolejny rok reklamy mobilnej? Brzmi jak mantra, której – wbrew oczekiwaniom marketerów – zdaje się, nie ulegają konsumenci. Nasuwa się pytanie: dlaczego, skoro świat staje się coraz bardziej digitalowy. Internet towarzyszy nam wszędzie, rzadko robimy coś offline. Jeśli tak trudno oderwać nam wzrok od naszych smartfonów, jaki jest powód stosunkowo słabego rozwoju marketingu mobile?

 

Moim zdaniem, branża nie uwzględniła specyficznej relacji między użytkownikiem, a jego telefonem. Intruzywny przekaz reklamowy został odrzucony, podobnie jak w innych kanałach komunikacji.

 

Co zrobić, żeby marketing mobile spełnił swoją rolę? W naszych koncepcjach zawsze promujemy podejście użytkowe, które rozwiązuje jakiś problem lub też wspiera daną czynność, czy dostarcza informacje. Brandy powinny konstruować je kontekstowo, np. producent ubrań na ekstremalne warunki atmosferyczne może wykorzystać do tego celu aplikację pogodową, bardziej precyzyjną z dodatkowymi funkcjami, niespotykanymi w darmowych aplikacjach meteorologicznych. Z własnego doświadczenia wiem, że nic, co nie jest przydatne, nie zagrzeje miejsca na żadnym smartfonie. Stąd marketing mobilny wymaga praktycznych rozwiązań użytkowych, co w Deloitte Digital roboczo nazywamy ‘usevertisingiem’.

 

 

Share

Podobne artykuły