wpisz szukaną frazę
Szukaj

Multiscreen tv w laserowym wsparciu lokalnej sprzedaży – case study marki Ford

#ChallengingTime

Kampanie multiscreenowe kojarzone są najczęściej z holistycznym podejściem, które przekłada się na wielką skalę masowej komunikacji. Czy rzeczywiście używanie wielu ekranów musi zawsze oznaczać masowe dotarcie i olbrzymie budżety?

Jak pokazuje przykład kampanii marki Ford z rynku amerykańskiego, obecna technologia geolokalizacyjna nadawców umożliwia efektywną optymalizację komunikacji w dotarciu do lokalnej widowni.

__wyzwanieLokalny dealer Forda w Palm Coast na Florydzie stanął przed wyzwaniem dobudowania bazy swoich potencjalnych nabywców, chcąc pozyskać klientów marek konkurencyjnych w promieniu 30 km.

__rozwiązanieMultiscreenowa kampania targetowana geograficznie ze specjalnie przygotowaną i dostosowaną do grupy docelowej kreacją. Timing: grudzień 2020–luty 2021.

Zastosowano dedykowaną do tej kampanii kreację stargetowaną na potencjalnych nabywców Forda. Dzięki odpowiednim pomiarom i zastosowanym narzędziom we współpracy z Experian oraz IHS Markit wyodrębniono widzów, którzy mieli kontakt i tych którzy nie mieli kontaktu z dedykowaną komunikacją, co pozwoliło na zmierzenie bezpośredniego wpływu kampanii na sprzedaż.

Kampania objęła zasięgowe media w ramach produktu zasięgowego Spectrum Reach / Streaming + Multiscreen w skład której weszła komunikacja w tv linearnej, kampania w OTT oraz Addressable online video, kampania displayowa oraz search.

wyniki_mediowe_wyniki copyUnikalny przekaz i wprowadzenie multiscreenowej komunikacji ograniczonej do konkretnej lokalizacji spowodowały ponad 260% wzrostu sprzedaży marki Ford w tym konkretnym regionie oraz 13% wzrostu sprzedaży całej marki. Ci konsumenci, którzy mieli kontakt z przekazem reklamowym, byli ponad dwukrotnie bardziej skłonni dokonać zakupu niż ci, którzy nie widzieli kampanii.

Efekty kampanii multiscreen

 

Źródła:

TheVAB.com, Stream On, 23 real-world case studies highlighting how video streaming drives brand success.

Spectrum Reach, Custom Case study: How Campaign Attribution Made Palm Coast Ford, a Believer in Multiscreen Media. Data partners: Experian, IHS Markit. Campaign time period: Dec 14, 2020 – Feb 28, 2021. Traffic, Leads and Sales based on purchased made by exposed HH within 90 days of exposure. Conquest: sales during
Oct-Dec 2021 compared to Jan-Apr, 2021.

 

Data publikacji: 07. 12.2021 r.

Share

Podobne artykuły