wpisz szukaną frazę
Szukaj

Najwięcej telefonów w telewizji! Typy lokowanych produktów

Sztuką w reklamie jest zrobienie z niej mniej reklamowego przekazu. Ta tendencja zmusza agencje i marki do odchodzenia od tradycyjnej i bezpośredniej formy promocji na rzecz np. product placement. Które produkty są najchętniej lokowane w programach telewizyjnych?

Product Placement to świetny sposób na promocję poza blokami reklamowymi. Taki mechanizm nadaje wiarygodności przekazu. Lokowanie produktów daje także dużą efektywność promocji – umożliwia demonstrację specyficznych cech produktu lub marki. W końcu, to pole do popisu dla firm, których reklama jest zabroniona lub ograniczona. Od roku 1971 wprowadzono w USA zakaz reklamy wyrobów tytoniowych. Producenci papierosów zwrócili się więc w stronę Hollywood.

 

Warto korzystać z product placement, gdyż przynosi wymierne korzyści. Najistotniejsze w działaniach lokowania produktów jest zwiększenie świadomości marki – im więcej ludzi ją kojarzy tym lepiej. A jeśli dodatkowo widzowie powiążą ją z ulubionym aktorem czy bohaterem lub sceną, w której marka się pojawi i wywoła miłe wspomnienia, to już pełnia sukcesu.

 

Za wieloma pozytywnymi aspektami promocji marki za pomocą lokowania stoją też kwestie umiejętności idealnego wyważenia prezentacji produktu w sposób, który ani nie będzie za bardzo nachalny, ani za mało widoczny dla odbiorcy. Widz przed telewizorem jest na to silnie wyczulony. Odwieczne wyzwanie marketerów to naturalna obecność produktu w kluczowej scenie znanej produkcji. Siła wizerunku i zaangażowania widza w jego ulubiony program, czy serial sprawia, że produkt, którego używa bohater staje się pożądanym przez widza.

 

Reklamodawcy doskonale o tym wiedzą. Wybraliśmy najbardziej popularne typy produktów korzystających z siły kontekstu przekazu:

 

  1. Smartfony
    [„House of Cards”]
  2. Kawiarnie
    [Dunkin’ Donuts – „Doctor Stranger”]
  3. Buty sportowe
    [obuwie sportowe Nike, „Modern Family” S07E12]
  4. Odzież i akcesoria
    [biżuteria Apart – zegarek Aztorin, „Azja Express”]
  5. Szminki
    [pomadka Chanel, „Gossip Girl”]
  6. Fast-food
    [KFC – „The Sopranos” S04E03, Subway – „Hawaii Five-0”]
  7. Samochody
    [model Ford Fusion, „New Girl”]
  8. Elektronika i i nowe technologie
    [Siri, „The Big Bang Theory”]
  9. Napoje
    [Coca-cola – „The Stranger Things”; napoje z McDonald’s – Telewizja Śniadaniowa Fox 5]

W Polsce lokowanie produktu dozwolone jest w filmach, serialach, audycjach sportowych oraz audycjach rozrywkowych za wyjątkiem programów dla dzieci. Takie audycje powinny być w odpowiedni sposób oznaczone. Zabronione jest nadmierne eksponowanie danego produktu oraz bezpośrednie zachęcanie do jego kupna.

Share

Podobne artykuły