wpisz szukaną frazę
Szukaj

Największe wyzwania komunikacyjne marek w dobie pandemii

#ChallengingTime

Rzeczywistość związana z pandemią COVID-19 jest dla przedstawicieli rynku mediów, reklamy oraz marketingu niezmiernie wymagająca. Niesie ze sobą wiele niewiadomych.

Wychodząc naprzeciw potrzebie dostępu do wiedzy i inspiracji na temat efektywnych rozwiązań komunikacyjnych, powołaliśmy cykl #ChallengingTime. W projekt zaangażowali się marketerzy oraz członkowie należący do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, związani z Effie Awards. Eksperci dzielą się swoją wiedzą i opiniami na temat trendów, zjawisk i sposobu działań, na które ich zdaniem warto zwrócić uwagę, planując strategię komunikacji marek.

Przedstawiamy publikację cyklu szukającą odpowiedzi na pytanie: jakie są największe wyzwania komunikacyjne marek w dobie pandemii?

WYNIKI ANKIETY

Blisko 40% ankietowanych ekspertów wskazało zrozumienie nowych potrzeb konsumenta za obszar, który stanowi największe wyzwanie w efektywnym budowaniu strategii komunikacji marki w dobie pandemii. Myślenie o komunikacji jako o inwestycji wskazało 29% respondentów. Pokazuje to, że marketerzy nie chcą wyciszać komunikacji marek, ale podejmują wyzwanie, by jak najsprawniej dostosować ją do zmieniających się aktualnie potrzeb swoich konsumentów.

#ChallengingTime Największe wyzwania komunikacyjne marek w dobie pandemii

 

KOMENTARZ EKSPERTA

miklaszewski2

 

Nie miałem dylematu udzielając odpowiedzi – zdecydowanie postawiłem na „weryfikację komunikatu marki”. Przyjąłem założenie, że jeśli działamy na dojrzałym rynku i przez szereg lat marki inwestowały w swoją kreację i ekspozycję, angażując wcale nie małe środki, to nadal, mimo kryzysowej sytuacji, powinny być obecne w naszym życiu, nadal powinny mówić o sobie, a poprzez swoje zaangażowanie w niezbędną pomoc udowodnić swoje wartości, a to wymaga weryfikacji narracji. Sytuacje trudne są doskonałym momentem, by udowodnić prawdę o sobie. Nie ukrywam, że udzielając tej odpowiedzi w ankiecie, byłem zaskoczony reakcją jednej z globalnych marek napojów i wycofaniem się jej z jakichkolwiek działań komunikacyjnych.

Traktowanie myślenia o komunikacji jako inwestycji jest niezależne od sytuacji, w jakiej znajduje się marka. Zawsze należy brać to pod uwagę. W sytuacjach zagrożenia życia hierarchia potrzeb jest oczywista – koncentrujemy się na naszym bezpieczeństwie i na utrzymaniu podstawowych funkcji życiowych i w związku z tym obszar związany ze zrozumieniem nowych potrzeb konsumentów będzie istotny w kolejnej fazie, kiedy ugruntujemy w sobie nowe potrzeby i przyzwyczaimy się do „nowej normalnej sytuacji”.

 

Data publikacji: 04.05.2020 r.

Share

Podobne artykuły