Jak wynika z corocznego badania firmy Gartner przeprowadzonego wśród decydentów marketingowych, 56% marketerów zwiększyło lub pozostawiło budżety reklamowe bez zmian.
Analizie zostali poddani dyrektorzy marketingu, którzy zarządzali budżetami w USA, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Niemczech w firmach, których roczny przychód wahał się między 500 mln a 20 mld dolarów.
Większość działań marketerów skupiała się wokół dostosowania bieżącej komunikacji do panujących warunków. Zmiana wydźwięku komunikacji, odwoływanie imprez i monitorowanie nastrojów klientów były najczęściej wymienianymi wyzwaniami, z którymi musieli się zmierzyć.
Te działania były odpowiedzią na natychmiastowe wyzwania związane z kryzysem, ale wytyczenie drogi do naprawy wymaga pełnego strategicznego resetu. Pozostaje pytanie: co będzie się działo w przyszłości? Ponad 79% przepytanych CMO wskazuje, że to istniejące dotychczas rynki będą motorem wzrostu w 2021 roku.
Data publikacji: 21.08.2020 r.