wpisz szukaną frazę
Szukaj

Skuteczność inicjatyw reklamowych w czasie pandemii

#ChallengingTime

Wyniki raportu firmy Morning Consult pokazują, że dla Amerykanów nie ma znaczenia zmiana loga, promująca dystans społeczny, największe znaczenie ma natomiast podejście firmy do pracowników w tym trudnym czasie oraz empatia i pomaganie osobom dotkniętym skutkami pandemii.

Raport firmy Morning Consult „Weathering the storm – Brand Management in the COVID-19 Era”, przeprowadzony na rynku amerykańskim, pokazuje, że firmy działające właściwie i w służbie szerszemu gronu mogą zyskać, gdy konsumenci powrócą do pełnych możliwości zakupowych – otrzymają nieocenione zaufanie oraz lojalność zakupową.

Do tej pory inicjatywy korporacyjne podejmowane w tym trudnym czasie spotykały się z różnymi poziomami świadomości, wzrostem reputacji i korzyściami związanymi z przynależnością do marki. Jak dotąd konsumenci są najbardziej świadomi wysiłków, które mają bezpośredni wpływ na ich codzienne życie i/lub rutynę zakupową, co sugeruje, że marki muszą zniwelować lukę w świadomości. Długoterminowe korzyści płynące z rosnącej świadomości i uznania dla tych inicjatyw nie zostały jeszcze dostrzeżone, ale wczesne reakcje konsumentów wskazują, że podjęcie wysiłku może przynieść trwałe profity w postaci korzyści i preferencji zakupowych. Badani konsumenci słyszeli najwięcej o tym, że Amazon tymczasowo nadaje priorytet wysyłce artykułów medycznych i innym produktom o dużym zapotrzebowaniu, które trafiają do jego magazynów, natomiast Starbucks przestawia się na realizację zamówień na wynos, tylko po to, by promować społeczny dystans. Stało się tak prawdopodobnie dlatego, że działania te miały najbardziej bezpośredni wpływ na życie klientów i zmieniły sposób kupowania, do jakiego byli przyzwyczajeni i który odgrywał regularną rolę w ich życiu.

Świadomość i prawdopodobieńtwo zakupu związane z inicjatywami w walce z rozprzestrzenianiem się pandemii

Konsumenci w trudnych czasach oczekują od firm aktywnego włączania się do walki z pandemią. Inicjatywy wspierające finansowo lub produktowo służbę medyczną oraz osoby dotknięte pandemią koronawirusa znajdują zwolenników, którzy rozważają zakup ich produktów w ramach podziękowania firmie za wsparcie dla społeczeństwa.

 

Źródło:

Morning Consult „Weathering the storm – Brand Management in the COVID-19 Era”, USA, marzec 2020 r.

 

Niniejszy raport opiera się na badaniach ilościowych przeprowadzonych wśród 2200 dorosłych Amerykanów w dniach 28-29 marca 2020 r., a także na analizie danych z Morning Consult’s Brand Intelligence, obejmujących tysiące wywiadów dziennie na temat ponad 2000 marek.

 

Data publikacji: 19.06.2020 r.

Share

Podobne artykuły