wpisz szukaną frazę
Szukaj

Nowa odsłona kampanii społecznej Always

„50% dziewczyn czuje się sparaliżowanych strachem przed porażką”, a „75% zgadza się ze stwierdzeniem, że media przyczyniają się do poczucia niskiej wartości”.

To jedne z wyników ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę Procter & Gamble. Obawy mają kluczowy wpływ na chęć dziewcząt do próbowania czegoś nowego. W rzeczywistości, 7/10 dziewczynek woli uniknąć nowej aktywności niż ponieść porażkę.

 

Dlatego marka Always skupiła się w swoim najnowszym spocie z serii #LikeAGirl na zobrazowaniu przekazu, że nie ma nic złego w porażce. 80-sekundowa reklama pokazuje, że to ważny element budowania pewności siebie.

 

Kampanię #LikeAGirl zainicjowano w czerwcu 2014 roku. Pierwszy spot został bardzo dobrze odebrany przez opinię społeczną. 76% ankietowanych kobiet i mężczyzn w wieku 16-59 lat stwierdziło, że po obejrzeniu reklamy, zwrot „like a girl” nabrał dla nich głębszego wydźwięku.

 

Kolejne badania pokazały, że dziewczyny czują się ograniczane przez media i grupy społeczne, które mówią im co powinny robić, a czego nie. Filozofia marki Always od początku zakłada wspieranie poczucia pewności siebie u młodych kobiet. Dlatego w 2015 roku przekaz kolejnego spotu z serii #LikeAGirl pt. „Unstoppable” akcentował w jeszcze bardziej dosadny sposób, że dziewczyny mogą w przyszłości zostać kim chcą i nic nie stoi na przeszkodzie, aby powstrzymać je w realizacji swoich marzeń.

 

W marcu 2016 roku marka Always rozpoczęła otwartą debatę poświęconą emotikonkom. W jaki sposób pokazują płeć piękną? Czy aby nie zbyt często posługujemy się stereotypami w codziennych konwersacjach? W rezultacie konsorcjum Unicode wprowadziło 44 nowe emotikonki „girl-power”. Pozytywna kampania Always nie tylko nabrała na sile, ale i zasięgu. Kolejny spot poświęcono dziewczynom i uprawianym przez nie sportom. Badania socjologiczne pokazały bowiem, że połowa dziewczyn rezygnuje z aktywności fizycznej nim ukończy 17. rok życia. W spocie, który pojawił się w telewizji w okolicy Letnich Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro wystąpiło 30 kobiet-atletek. I znów marka mogła pochwalić się pozytywnymi komentarzami. Długoterminowa strategia kampanii pokazała, że Always chce nie tylko edukować kolejne pokolenia, ale wspólnie wprowadzać ważne zmiany w społeczeństwie.

 

 

Data publikacji: 08.09.2017 r.

 

 

Share

Podobne artykuły