Obecność marki Domestos w programie Revizor – case study z rynku ukraińskiego
Wzrost sprzedaży i dobudowa świadomości marki poprzez:
- Budowę pozycjonowania produktu droższego jako bardziej opłacalnego tym konsumentom, którzy wolą tańsze, wypróbowane produkty
- Zbudowanie wizerunku marki Domestos jako eksperta w walce z bakteriami
Wielu konsumentów na Ukrainie woli używać tańszych i staromodnych metod sprzątania zamiast profesjonalnych, nowoczesnych narzędzi, upatrując je jako drogie rozwiązania.
Związanie działań komunikacyjnych marki z programem Revizor, cieszącego się zaufaniem reality show o sprzątaniu, w którym to eksperci dokonują rewolucyjnych zmian w miejscach, które odwiedzają.

- Program stacji Novyi – najpopularniejszego kanału wśród widowni 20-40
- W ciągu poprzednich 7 sezonów program zbudował sobie opinię specjalisty od higieny i zdobył zaufanie widzów dzięki swojej bezstronności – nie pobierał pieniędzy od restauracji i ich nie promował
- Ekipa programu odwiedzała restauracje i hotele, aby je ocenić i pomóc właścicielom i personelowi dopracować niedociągnięcia
- Dodatkowym elementem była emitowana po każdym odcinku kapsuła programowa Passions for Revizor, w której eksperci, właściciele, ekipa i goście programu dyskutowali o dokonanych metamorfozach

- Placówki poddane inspekcji dostały produkty Domestos, dzięki czemu widzowie programu mieli okazję zobaczyć produkty w użyciu
- W aplikacji mobilnej Revizor powstała sekcja sygnowana marką Domestos, z której korzystali użytkownicy chcący podzielić się z innymi poradami dotyczącymi sprzątania

- 22 miliony widzów, w tym 6,3 miliona z grupy docelowej (kobiety 25-40, ponadprzeciętne zarobki, z miast 100k+)
- 100 tysięcy pobrań aplikacji mobilnej i 550 tysięcy odsłon podstrony sygnowanej marką Domestos

- Sprzedaż wzrosła o 17%, a wielkość udziałów o 9%.
(okres sponsoringu wrzesień-grudzień 2016 w porównaniu do okresu maj-sierpień 2016)
Dowodem na skuteczną obecność marki w programie jest kontynuacja współpracy w 2017 roku.
Źródło: http://www.egta.com/egta_bites/egta_bites_191_20102017/index.html