Przedstawiamy piątą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, skupiającą się na podmiotach biznesowych, których rola w kształtowaniu komunikacji uległa największej zmianie na przestrzeni ostatnich 20 lat.
Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącego jednej z grup jurorskich Jacka Balickiego, Wiceprezesa Zarządu ds. Marketingu, Platforma Canal+.
Dom mediowy to podmiot biznesowy najczęściej wskazywany przez jurorów Effie Awards (46%) jako ten, którego rola w kształtowaniu komunikacji uległa największej zmianie na przestrzeni ostatnich 20 lat.
Wynik doskonale odzwierciedla zmiany w zachowaniach konsumentów związanych z konsumpcją mediów. Domy mediowe naturalnie jako pierwsze odnotowały przepływ widza pomiędzy tradycyjnymi mediami a mediami digital i w świetle rosnącej roli mediów społecznościowych, portali i aplikacji wideo oraz rosnącej liczby nowych biznesów bazujących na modelu transakcji online, dostosowały rekomendacje mediowe do zmieniającego się świata – te rekomendacje faktycznie zmieniają biznes. W konsekwencji klienci podążyli za zmianą. Co może jedynie ciekawić, jak wolna jest adaptacja tradycyjnych modeli biznesowych i komunikacyjnych do nowych realiów cyfrowych wobec wymagających „connected customers”. Agencje kreatywne są na trzeciej pozycji, gdyż ich proces adaptacji wymagał nie zmiany lecz pozyskania nowych unikalnych kompetencji oraz doświadczeń w stosunku do znanego od lat modelu tworzenia komunikacji ATL/BTL. Cieszy mnie jednak fakt, że coraz głośniej słychać o rodzimych agencjach, które odnoszą sukcesy komunikacyjne w nowych realiach cyfrowych.