Przedstawiamy szóstą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, skupiającą się na celach komunikacji marki, które będą stanowić, wg jurorów Effie Awards 2019, największe wyzwanie komunikacyjne w perspektywie najbliższych 20 lat.
Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącej jednej z grup jurorskich Magdy Kosińskiej, Dyrektor Marketingu, Philips Polska.
Zaangażowanie oraz lojalność to cele komunikacji marki najczęściej wskazywane przez jurorów Effie Awards (odpowiednio 42% i 40%) jako te, które będą stanowić największe wyzwanie komunikacyjne w perspektywie najbliższych 20 lat.
Największym wyzwaniem dla świata marketingu, które dziś obserwujemy, jest walka o uwagę i zaangażowanie konsumentów w świat marki. Celowo mówię „świat marki”, bo komunikacja już dawno przestała być „tylko” kampanią, czy zwykłym spotem w tv. Marki, które wiodą prym na rynku, myślą o swojej komunikacji holistycznie i często próbują mówić o czymś większym, niż tylko o sobie. Digitalizacja zmieniła kompletnie to, jak ludzie konsumują media i w oparciu o co podejmują swoje decyzje. Żyjemy w rzeczywistości, w której każdy z nas jest „przebodźcowany” i coraz trudniej nas zaskoczyć, bo każdy z nas przecież widział już wszystko. Drogą do prawdziwego zaangażowania konsumentów jest więc dla marki zaistnienie w dyskusji społecznej, stanięcie po stronie ważnej dla ludzi idei, która ma potencjał zmieniania życia na lepsze. Content, który proponuje marka, jest wciąż ważny, ale to kontekst przyciągnie naszą uwagę – a społeczna odpowiedzialność (lub inna idea) staje się faktem, a nie korporacyjnym frazesem.