Obszar z największym potencjałem rozwoju #opiniejuroraeffie cz. 7/2019 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Obszar z największym potencjałem rozwoju #opiniejuroraeffie cz. 7/2019

Przedstawiamy siódmą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, skupiającą się na obszarach, w których jurorzy Effie Awards 2019 dostrzegają największy potencjał rozwoju w nadchodzących 20 latach.

Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącego jednej z grup jurorskich Rafała Jakubowskiego, Marketing Director, mBank.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Personalizacja przekazu to obszar, w którym jurorzy Effie Awards dostrzegają największe szanse rozwoju w nadchodzących 20 latach (42% wskazań jurorów).

#opieniejuroraeffie_Oglądanie treści przez różne kategorie widzów TV linearnej copy

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Jakbubowski

Nie jestem zaskoczony, że personalizacja przekazu znalazła się na pierwszym miejscu. Jest to sposób komunikacji na tyle już rozwinięty, że wielokrotnie udowodnił skuteczność. Korzyść takiego podejścia jest obopólna – reklamodawca lepiej trafia w potrzebę, a odbiorca komunikatu rzadziej trafia na reklamy irytujące tym, że są spoza jego kręgu zainteresowań. Pozostałe obszary rozwojowe wynikają przede wszystkim z potrzeby zwiększania efektywności. Big data i budowane za jego pomocą modele predykcyjne pozwalają tworzyć zwycięskie strategie niekoniecznie oparte o duży budżet. Wybierając precyzyjnie pola działań  – np. węższe grupy docelowe, czy targetowanie behawioralne – można zyskać więcej, niż działając masowo i szeroko. Co niejeden start-up już udowodnił. Rynek chce też rozumieć zakresy współkonsumpcji mediów i reklam tam emitowanych. Mediów przez ostatnie 20 lat przybyło i zapewne przybywać będzie. Zarządzający budżetami marketerzy są pragmatykami i starają się minimalizować nieefektywności w inwestycjach mediowych. Pomiar single source daje szansę na budowanie planów mediowych, które efektywniej wykorzystają powierzony budżet marketingowy – lepiej zarządzając częstotliwością przekazu, zachęcają do korzystania z mediów dziś gorzej opomiarowanych. To będzie prowadzić do rzetelniejszego wyliczania ROI (return on investment) kampanii, a tego oczekują zarządy firm.

 

 

 

Share

Podobne artykuły