wpisz szukaną frazę
Szukaj

Od bajki do koszyka zakupowego: siła najmłodszych fanów

Wczesne uczestnictwo w fandomie, czyli społeczności skupionej wokół wspólnych pasji związanych z popularnymi markami, może mieć istotny wpływ na przyszłe decyzje zakupowe oraz lojalność konsumentów wobec tych marek.

Według danych przedstawionych w opracowaniu Warner Bros „The Fandom Study”, wczesne zaangażowanie w fandom, ma bezpośredni wpływ na wydatki na towary związane z daną marką lub franczyzą. Marki, z którymi konsument miał kontakt już w dzieciństwie, mogą liczyć na większą Lifetime Value (czyli dożywotnią wartość klienta w czasie), ponieważ konsumenci są skłonni dokonywać powtarzalnych zakupów w długiej perspektywie czasowej. Skierowanie komunikacji do obecnej generacji Alfa może przynieść ponad dwukrotnie większe korzyści dla szerszej działalności niż kierowanie przekazów reklamowych do dorosłych fanów.

Odkrycie marki w dzieciństwie zwiększa o 31% prawdopodobieństwo kontynuowania zakupów franczyzowych – 73% dorosłych w Wielkiej Brytanii stwierdziło, że dorastanie w otoczeniu bohaterów znanych bajek wpłynęło na kształtowanie ich zainteresowań i hobby na przestrzeni życia. 65% dorosłych w Wielkiej Brytanii przyznało, że niektóre franczyzy pomogły ukształtować ich poczucie przynależności i tożsamości z daną marką.

Analiza podkreśla również, że dzieci mają znaczną siłę wpływu na decyzje zakupowe w rodzinie. Rodzice często decydują się na zakup określonych marek i produktów na podstawie preferencji swoich (i nie tylko swoich) dzieci.

Rodzice również odgrywają istotną rolę w kształtowaniu zainteresowań młodszego pokolenia, często przekazując swoją pasję dzieciom, co prowadzi do cyklu powtarzalnej konsumpcji w kolejnych pokoleniach. Marki, które są popularne zarówno wśród dorosłych, jak i dzieci, osiągają duży sukces komercyjny.

Analiza pokazuje jednoznacznie, że bycie fanem od najmłodszych lat ma istotny wpływ na decyzje zakupowe oraz lojalność konsumencką. Marki, które skutecznie budują długoterminowe relacje z najmłodszymi fanami, mogą liczyć na wieloletnie przywiązanie i powtarzalne zakupy. Dla marek i reklamodawców oznacza to konieczność dostosowania strategii marketingowych w sposób, który maksymalizuje zaangażowanie zarówno dzieci, jak i dorosłych.

 

Źródło:

Warner Bros „The Fandom Study”, marzec 2025 r., UK.

 

Data publikacji: 09.05.2025 r.

Share

Podobne artykuły