wpisz szukaną frazę
Szukaj

Świat mini Millenialls, czyli pokolenie Alfa

#ChallengingTime

Istnieje pokolenie tak liczne, że w ciągu najbliższych czterech lat przerośnie liczbę wyżu demograficznego, ich siła nabywcza wielokrotnie przewyższy możliwości innych pokoleń, a większość tej generacji dożyje XXII wieku.

Pokolenie Alfa to dzieci Millenialsów, często też młodsze rodzeństwo Pokolenia Z. Alfy urodzone do 2025 roku mają być najliczniejszym (przewidywana liczba 2,5 mld dzieci w 2025 roku), najbogatszym, najlepiej wykształconym i najdłużej żyjącym pokoleniem w historii. Najstarsi reprezentanci tego pokolenia przyszli na świat w 2010 roku, najmłodsi urodzą się pod koniec 2024 roku i będą dorastać w czasach galopującego rozwoju technologicznego, a zakupy online będą dla nich bardziej naturalne niż wyjście do sklepu.

Generacja Alfa jest częścią niezamierzonego globalnego eksperymentu, w którym ekrany są umieszczane przed nimi od najmłodszych lat jako zabawki, formy animacji i pomoce edukacyjne. Częsty kontakt z ekranami od najmłodszych lat okresu kształtowania się nawyków ma wpływ na dalszy rozwój. Z tego powodu nazywani są również Generation Glass.

Jest prawie niemożliwe, aby odciągnąć Generację Alfa od urządzeń, które były obecne w ich życiu od dnia narodzin. Ich ekspozycja na technologię w okresie kształtowania się nawyków będzie miała ogromny wpływ na ich życie. Używali tych urządzeń zanim mogli mówić, więc nie widzimy jeszcze wpływu ich interakcji z ekranami. Rodzice mają poczucie kontroli nad wyświetlanymi treściami. Aż 62% czasu, który Pokolenie Alfa (4-12) spędza przed ekranem telewizora, to czas spędzony wspólnie z dorosłym w wieku 25-49.

Z dorastania w otoczeniu technologii z pewnością wyniknie kilka pozytywnych aspektów, ale dostarczy to również Pokoleniu Alfa kilka unikalnych wyzwań. Dzięki nieograniczonemu dostępowi do informacji z całego świata dzieci tego pokolenia budują świadomość i wrażliwość ekologiczną, społeczną i rasową. Blisko połowa Alf (46%) interesuje się kwestiami związanymi z ochroną środowiska i ociepleniem klimatu, a dla 38% dobro planety jest nadrzędną wartością w życiu.

Pokolenie Alfa nie potrzebuje struktur władzy czy hierarchii, ponieważ żyje w czasach bardziej sprzyjających współpracy. Będąc najbardziej zaawansowanym cyfrowo pokoleniem w historii, w miarę jak przechodzimy do świata z większą ilością robotyki, zdolności interpersonalne staną się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Pokolenie Alfa musi być wyposażone w umiejętności i kompetencje, które umożliwią im rozwój w dobie zmian. Sposób, w jaki rodzice wyposażą to pokolenie, będzie inny niż w przeszłości.

Dzieci w wieku od 3-13 lat to już dość wpływowa grupa konsumentów, która często doradza rodzicom w kwestiach związanych z zakupami. Choć większość z nich jest jeszcze dziećmi, to mają realny wpływ na decyzje zakupowe rodziców. Rodzice poczuwając się do obowiązku, żeby zapewnić potomkom szczęśliwe dzieciństwo, ulegają sugestiom dzieci.

WNIOSKI DLA REKLAMODAWCÓW:

 

Źródła:

Opracowanie: Świat MiniMillenials. Trendy i zjawiska, które kształtują Generację Alfa, TVNMedia, Nielsen, 2022 r.

Badanie „Wideonauci”, Nielsen Polska, 2021 r.

THE RISE OF ENTERTAINMENT HEIRLOOMS, WarnerMedia, sierpień-grudzień 2021 r.

TGI Polska,TG: Millenialsi z dziećmi vs Millenialsi bez dzieci, styczeń-listopad 2022 r.

 

Data publikacji: 10.03.2023 r.

Share

Podobne artykuły