wpisz szukaną frazę
Szukaj

Odwaga w działaniach marketingowych #opiniejuroraeffie cz.11/2025

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie 2025 – projektu współautorstwa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media (Sponsora Strategicznego konkursu i gali Effie Awards Poland) – zapytaliśmy Jury Effie, na ile marketerzy w Polsce działają dziś odważnie?

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURY EFFIE AWARDS

 

Według ankietowanych, zdecydowana większość marketerów w Polsce działa raczej ostrożnie – aż 64% respondentów uważa, że w branży dominuje podejście zachowawcze, choć z pewnymi wyjątkami. Kolejne 16% wskazuje na równowagę między bezpieczeństwem a eksperymentowaniem, co sugeruje próbę łączenia sprawdzonych metod z nowymi rozwiązaniami. Jedynie 10% badanych ocenia, że marketerzy wykazują gotowość do testowania i podejmowania ryzyka, a równie niewielki odsetek (10%) postrzega ich działania jako zdecydowanie zachowawcze. Co istotne, nikt nie uznał polskich marketerów za zdecydowanie odważnych i wizjonerskich, co może sugerować, że branża nadal woli bezpieczne strategie niż śmiałe eksperymenty.

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

Odwaga w działaniach marketingowych to gotowość do wychodzenia poza schemat i sięgania po nieszablonowe rozwiązania. W obliczu rosnącego przebodźcowania komunikatami, marki odważne to te, które ryzykują i eksperymentują. Innowacyjne kampanie, nietypowe kanały dotarcia czy zaskakujące narracje częściej budzą emocje i wywołują dyskusję. A to właśnie emocje budują zaangażowanie i więź z adresatem.

Odwaga w marketingu to także autentyczność, widoczna wtedy, gdy marka nie obawia się mówić własnym głosem, nawet jeśli nie każdemu się to spodoba. Autentyczność sprawia, że odbiorcy czują się częścią czegoś większego niż sama transakcja. Zwłaszcza młodzi doceniają marki, które odważnie opowiadają o tym, kim są i w co wierzą.

Trzecim wymiarem odwagi w marketingu jest konsekwencja. W świecie, gdzie oczekuje się natychmiastowych efektów, trudno jest wytrwale realizować strategię, której rezultaty będą widoczne dopiero po czasie. Odwaga polega tu na tym, by nie ulegać chwilowym modom i presji szybkich wyników, ale trzymać się jasno określonego kierunku.

 

Share

Podobne artykuły