Piekarz Fred - reklamowy fenomen z lat 80. - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Piekarz Fred – reklamowy fenomen z lat 80.

Piekarz Fred to popularna postać z reklam Dunkin Donuts, kojarzona z chwytliwym powiedzonkiem „Time to make the donuts”.

Uroczy, wąsaty mężczyzna, który zawsze piecze pączki. Nie śpi. Nie je. On po prostu robi pączki. Fred wstaje wcześnie, żeby codziennie dostarczać swoim klientom świeżo upieczone smakołyki.

Fred Baker był tak popularny wśród konsumentów, że gdy Dunkin Donuts postanowiło wycofać reklamową postać przeprowadzono badanie opinii klientów w celu określenia reakcji na taki ruch. Klienci zdecydowali, że Fred może odejść na emeryturę, ale musi być traktowany jako honorowy pracownik i przyjaciel marki. Firma stworzyła więc oficjalną uroczystość przejścia piekarza na emeryturę. Obchody, które odbyły się 22 września 1997 roku, obejmowały m.in paradę w Bostonie i dzień “darmowego pączka”, z którego skorzystało ponad 6 milionów klientów.

Po śmierci Michaela Vale, aktora odgrywającego rolę Freda, w grudniu 2005 roku, Dunkin Donuts wyprodukowało reklamę poświęconą pamięci piekarza.

Do dzisiaj, aby uczcić pamięć Freda, słowa „Time to make the donuts” są drukowane na boku pudełek z pączkami.

Share

Podobne artykuły