wpisz szukaną frazę
Szukaj

Przyszłość reklam telewizyjnych

3 wiodące trendy na lata 2017-2020

W najbliższych trzech latach reklama telewizyjna nadal będzie odgrywać wiodącą rolę w kampaniach reklamowych. Zaobserwujemy dalsze przemiany na trzech wiodących obszarach:

 

 

 

Coraz bardziej rozmywa się granica pomiędzy przekazem komercyjnym a tym, co stanowi rozrywkową zawartość programu. Główną rolę będzie odgrywać naturalna dla widza treść rozrywkowa, z uwzględnieniem odpowiedniego brandingu. Projektowanie kampanii stanie się jeszcze bardziej zintegrowane z branded content. Na świecie dzięki zastosowaniu najnowszych technologii neuroscience w połączeniu z tradycyjnymi metodami pomiaru, coraz bardziej staje się możliwe zrozumienie: co angażuje widza (świadomie lub podświadomie) w treści programu lub reklamy.

 

 

Sposoby kontekstowego umieszczania reklam przybierają różne formy, co przekłada się na większe zaangażowania użytkownika. Zawartość programowa jest bardziej oparta na preferencjach widza. Marki coraz bardziej będą dopasowywać się do popularnych formatów telewizyjnych, aby umożliwić widzom dzielenie się doświadczeniami w różnych kanałach np. social media. Dzięki aplikacjom, widzowie już mogą głosować czy udzielać porad w trakcie emisji programu. Co ciekawe, na świecie powstał „Social Content Ratings (SCR)”, który mierzy jak fani wchodzą pod wpływem tradycyjnej telewizji w interakcję z marką w social media: Facebook i Twitter. Raportowanie kampanii powinno odzwierciedlać nie tylko oglądanie reklam, ale także zaangażowanie marki poprzez odpowiedni kontekst reklamowy.

 

 

Głównym wyzwaniem stanie się emisja różnych spotów reklamowych, dostosowanych do preferencji różnych użytkowników. Wzrośnie zapotrzebowanie na spersonalizowane reklamy, w których widzowie mogą zobaczyć np. samochód, w innym kolorze, ale również usłyszeć nowe dialogi i ewentualnie zobaczyć inną scenę. Trwają pracę nad interaktywnymi spotami, o którym pisaliśmy w artykule: „Interaktywne reklamy w TV?”. W rozwoju personalizacji, wiodącą rolę odegrają nowoczesne metody zautomatyzowania emisji spotów video w oparciu o segmencie widza.

Share

Podobne artykuły