Pułapki współczesnego marketingu #opiniejuroraeffie cz. 6/2018 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Pułapki współczesnego marketingu #opiniejuroraeffie cz. 6/2018

Przedstawiamy szóstą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, poświęconą pułapkom współczesnego marketingu.

Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącego jednej z grup jurorskich Radka Miklaszewskiego, CEO, Directors.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Ponad 40% jurorów Effie Awards wskazało synergię mediów jako obszar, w którym szczególnie istotna jest ocena efektów kampanii. Więcej niż ¼ jurorów za wymagające wyjątkowej uwagi wskazała zagadnienie zasięg vs dopasowanie.

effie_poprawka-11

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

miklaszewski

 

 

10 PUŁAPEK WSPÓŁCZESNEGO MARKETINGU:

 

  1. Celebryci – transfer image’u czasami nie pomaga. Rekordy w liczbie marek przy jakich byli eksploatowani np. polscy piłkarze i ich trener, zostały skwitowane przez konsumentów, że świetnie grają… w reklamach.
  2. Historycyzm – szafujemy historią i jej symbolami: Polska Walcząca, godło, flaga narodowa, Husaria – pamiętajmy, że niebezpiecznie bawimy się świętościami.
  3. Marketing automation – źle zdefiniowane scenariusze  mogą zaniżać trafność oferty i podbijać inwazyjność przekazu.
  4. Adblocki i… po reklamie.
  5. Spirala promocji i premiowanie zakupu w wielu kategoriach produktowych – eliminuje świat wartości marki wypracowywany przez lata. Pozostaje już tylko tańszy wybór?
  6. Konsument ma swój rozum – nie ogłupiajmy go prymitywnymi i zbyt częstymi komunikatami, uwierzmy w jego inteligencję.
  7. Eventy narażające markę na śmieszność: to takie, gdzie panuje chaos i aktywacje typu „wyścig po darmowego hamburgera”.
  8. Odpowiedzialność za treść komunikacji – kto ją ponosi wynajęty twórca, czy właściciel marki?
  9. Zawsze zwycięża prawda – nie robimy podróbek,  nie udajemy „eko”, „polskości” etc., bo oszustwa w komunikacji mają krótkie nogi, a kryzys trzeba zawsze rozwiązać.
  10. Brak synergii w kanałach mediowych lub niewłaściwy ich dobór to tylko koszt, a nie inwestycja.

 

 

Share

Podobne artykuły