wpisz szukaną frazę
Szukaj

Reklama jako generator ROI – Profit Ability 2

Telewizja (liniowa i BVOD) odpowiada za 54,7% zysku generowanego przez wszystkie reklamy (w okresie do 24 miesięcy), a stanowi jedynie 43,6% całkowitych inwestycji w reklamę.

Co ciekawsze, brytyjskie badanie „Profit Ability 2: the new business case for advertising” pokazuje, że 58% całkowitego zysku generowanego przez reklamę ma miejsce po pierwszych 13 tygodniach, co sugeruje, że skuteczna kampania cechuje się konsekwencją i powtarzalnością.

Badanie, zlecone przez Thinkbox, obejmuje 1,8 miliarda funtów inwestycji w 10 brytyjskich kanałach mediowych, 141 marek w 14 kategoriach. Badacze przeanalizowali zysk generowany przez reklamę na różnych etapach, w miarę jak jej efekty narastają w czasie. Zbadano cztery etapy zwrotu:

W badaniach okazało się, że średnio 1 funt zainwestowany w reklamę przynosi zysk w wysokości 4,11 funta (uwzględniając długotrwałe efekty). W okresie krótkoterminowym zwrot z inwestycji wynosi 1,87 funta. Co najważniejsze, wszystkie sektory analizowane w badaniu wygenerowały dodatni zwrot z reklamy, przy uwzględnieniu trwałych efektów.

 

Badanie wykazało, że rentowność różni się w zależności od mediów. Telewizja odpowiada za prawie dwie trzecie (63,0%) zwrotu zysków po pierwszym tygodniu reklamy. Badanie pokazało również, że telewizja ma najwyższy punkt nasycenia – ostatni punkt, w którym każdy funt zainwestowany w kanał generuje co najmniej 1 funt zysku, znajduje się na poziomie 330 000 funtów. Reklamodawcy mogą zwiększyć swoje inwestycje w telewizję do wyższego poziomu niż w przypadku innych mediów i nadal będą generować rentowny zwrot.

Telewizja linearna jest liderem w generowaniu trwałego, pełnego i krótkoterminowego zwrotu z inwestycji, i pozostaje też drugim najsilniejszym generatorem natychmiastowego zwrotu. Natomiast generic PPC (znane również jako niebrandowane wyszukiwanie online) oferuje najwyższy natychmiastowy zwrot (30,5%), jednak jego efekty gwałtownie zmniejszają się po pierwszym tygodniu i ma słaby, długotrwały zwrot. Płatne social media działają podobnie.

 

Źródło:

Profit Ability 2: the new business case for advertising, Thinkbox, Ebiquity, Essence Mediacom, Gain Theory, Mindshare, and Wavemaker UK, UK, kwiecień 2024 r.

 

Data publikacji: 24.05.2023 r.

Share

Podobne artykuły