Rynek reklamy telewizyjnej w Wielkiej Brytanii wart jest 5,11 miliarda funtów, jak podają analizy minionego roku przeprowadzone przez platformę Thinkbox.
To wartość wszystkich pieniędzy zainwestowanych przez reklamodawców w telewizję komercyjną w Anglii, we wszystkich formatach obejmujących: spoty telewizyjne i sponsoring, BVOD, adresowalną telewizję, interaktywną reklamę telewizyjną i lokowanie produktu. W brytyjskiej telewizji pojawiło się aż 867 nowych lub powracających po minimum pięcioletniej przerwie reklamodawców.
W Anglii telewizja komercyjna dociera do 89% mieszkańców Wielkiej Brytanii każdego tygodnia, zasięg ten wzrasta do około 95% w przypadku uwzględnienia BVOD. Zgodnie z badaniami „Profit Ability: business case for advertising”, reklama telewizyjna odpowiada za 71% całkowitego zysku generowanego przez reklamę, przy najwyższej wydajności i najmniejszym ryzyku. Brytyjska reklama telewizyjna jest obecnie tańsza o 21% niż dziesięć lat temu. W 2018 r. średni koszt CPT dla emisji reklam telewizyjnych wyniósł 5,13 funtów, co oznacza wzrost o 1% w stosunku do kosztu z 2017 r., ale jest o 21% niższy niż 10 lat temu.
Online business pozostaje największą kategorią reklamodawców w telewizji. Na podstawie danych Nielsena z 2018 r. firmy internetowe – w tym takie marki jak Google, Just Eat i Trivago – zainwestowały łącznie 760 milionów funtów w reklamę telewizyjną, o 47 milionów funtów (7%) więcej niż w 2017 r. Najbardziej imponujący wzrost wydatków należy do Amazona, który zgodnie z danymi Nielsena wydał 60 milionów funtów na reklamę telewizyjną, co oznacza wzrost o 21% rok do roku. Czyni to Amazona trzecim największym inwestorem reklamy telewizyjnej w Wielkiej Brytanii (poprzednio był piąty) zaraz za Procter & Gamble (169 milionów funtów) i Reckitt Benckiser (79 milionów funtów), którzy zainwestowali najwięcej w reklamę telewizyjną w 2018 r.
Jednym z powodów, dla którego firmy internetowe inwestują w reklamę telewizyjną, jest natychmiastowa reakcja widzów na reklamę, przekładająca się na ich aktywności online. Doskonałym przykładem jest kampania telewizyjna Dollar Shave Club, dzięki której już w pierwszym tygodniu emisji spotów telewizyjnych wyszukiwanie online wzrosło o 570%, zgodnie z danymi Google Trends.
„Reklama telewizyjna osiągnęła dobre wyniki w 2018 r., biorąc pod uwagę trudne warunki ekonomiczne. Telewizja pozostaje najważniejszą formą reklamy, która okazała się lepsza od wszystkich innych. Telewizja jest zaufanym, wysokiej jakości środowiskiem dla marek, a my widzimy oznaki budżetów wracających do telewizji ze środowisk internetowych o niższej jakości emisji, które nie mogą zagwarantować bezpiecznego środowiska dla marek. Jest to świadectwo ciągłej mocy tv, kiedy firmy takie jak Amazon, które tak dobrze rozumieją swoich klientów, wykorzystują telewizję do napędzania swojego sukcesu” – podkreśla Lindsey Clay, Thinkbox CEO
Źródło:
https://www.thinkbox.tv/News-and-opinion/Newsroom/TV-ad-revenue-in-the-UK-totalled-5-11-billion-in-2018, 24.03.2019 r.
Data publikacji: 23.08.2019 r.