wpisz szukaną frazę
Szukaj

Siła progresywnej reklamy, czyli walka ze stereotypami

#ChallengingTime

Przedstawianie płci w autentyczny, pozytywny i postępowy sposób w reklamie wideo, zwiększa wydajność kampanii poprzez wywoływanie pozytywnych reakcji emocjonalnych.

Reklamy odzwierciedlają i kształtują społeczeństwo oraz kulturę, co stawia marki w pozycji odpowiedzialności, jeśli chodzi o przedstawienie płci. Marki, które odzwierciedlają role płci w kontekście społecznym i kulturowym w sposób aktualny, korzystają ze wzrostu znaczenia przychylności dla marki. Aby pomóc reklamodawcom zrozumieć, jak pozytywny wpływ na wyniki mają progresywne reklamy, Unruly, jedna z wiodących platform reklamy wideo na świecie, przeanalizowała 511 reklam z całego świata przy użyciu swojego autorskiego narzędzia do testowania treści, UnrulyEQ, które mierzy emocjonalny wpływ reklam i marki na konsumentów.

Konsumenci zostali poproszeni o ocenę ponad 500 reklam wideo w skali od 1 do 10 na podstawie ich postrzegania portretu płci. Reklamy z punktacją 1-3 zostały zakwalifikowane do kategorii „stereotypowe”. Reklamy z wynikiem 4-7 zostały uznane za „neutralne”, z kolei ocena 8-10 punktów dała reklamie miejsce w kategorii „progresywnej”.

ocena reklam na podstawie prezentacji płci

Przy pomocy wskaźnika Unruly’s EQ Score, który mierzy zdolność kampanii do emocjonalnego zaangażowania konsumentów, ale także przychylność dla marki i intencję zakupu, widzimy, że reklamy progresywne osiągają najwyższe wyniki. Dwie trzecie (66%) konsumentów jest skłonnych do kupienia produktu po obejrzeniu progresywnej reklamy. Aż 6 na 10 widzów ma lepszą opinię o markach, które przedstawiają płeć w autentyczny, pozytywny sposób.

 progresywne reklamy zapewniają lepsze zaangażowanie emocjonalne i napędzają sprzedaż

Porównując z normą rynkową, konsumenci dwukrotnie mocniej odczuwają szczęście oraz inspirację po obejrzeniu reklamy progresywnej i trzykrotnie częściej czują się zaskoczeni taką formą przekazu.

emocjonalna siła reklam progresywnych

Odbiorcy reklam coraz czujniej reagują na zawarte w nich stereotypy dotyczące płci, dlatego reklamodawcy muszą dbać o to, aby działania marketingowe unikały przekazów opartych na stereotypach. Widzowie inspirują się reklamami, tym samym na marketerach ciąży odpowiedzialność za budowanie wizerunku świata w oczach odbiorców.

 

Źródło:

Unruly „UNstereotype – The Power of Progressive Video Ads”, marzec 2021 r.

 

Data publikacji: 11.06.2021 r.

Share

Podobne artykuły