Siła spotu tv - czyli czy warto obawiać się wear outu kopii? - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Siła spotu tv – czyli czy warto obawiać się wear outu kopii?

#ChallengingTime

Reklamodawcy mogą się obawiać, że konsumenci będą znudzeni, gdy zobaczą tę samą reklamę, ale okazało się, że skuteczne spoty reklamowe pozostają efektywne bez względu na to, jak długo są emitowane.

Według analizy firmy badawczej System1, przeprowadzonej na próbie 51 tys. reklam wideo z różnych lat, wielokrotna ekspozycja reklamy jest ważna dla budowania mentalnej dostępności i pozytywnych wrażeń. Analiza wykazała oznaki zużycia, w których reklamy z czasem poprawiły swoje wyniki w pewnych okolicznościach, na przykład w przypadku używania powtarzających się znaków i sloganów.

Gdyby „zużycie” było czynnikiem wpływającym na skuteczność spotu, to zgodnie z analizą reklamy wypadałyby gorzej, jednak średnie wartości skuteczności są spójne, niezależnie od tego, czy były testowane 0 dni po emisji, 300 dni czy 7000 dni po emisji.

 

Dodatkowo w listopadzie 2022 roku badacze System1 przetestowali 100 losowych reklam emitowanych w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających wybuch pandemii COVID-19 w marcu. Połowa spotów pochodziła z Wielkiej Brytanii, a połowa z USA. W badaniu zaobserwowano „brak znaczącej zmiany” wartości w ciągu dwóch lat i utrzymano średnią 2,3 dla całej grupy.

 

W Wielkiej Brytanii reklamy wideo emitowane są średnio tylko przez 71 do 95 dni. Jon Evans, Chief Customer Officer w System1, podsumował wyniki badań : „Mit o zużyciu się reklam ma ukryte koszty. Dobre reklamy są odcięte w okresie ich świetności, kiedy wciąż mają tak wiele do zaoferowania komercyjnie. Szczególnie brytyjscy marketerzy muszą zdawać sobie sprawę, że ponowne wykorzystywanie reklam i prowadzenie kampanii przez dłuższy czas jest nie tylko efektywne, ale także skuteczne. Starsze kampanie i własność intelektualna są często największymi i najbardziej zaniedbywanymi wartościami marki”.

 

Źródło:

Marketing Week, „Study finds ad effectiveness does not ‘wear-out’ over time”, listopad 2022 r.

 

Data publikacji: 16.12.2022 r.

 

Share

Podobne artykuły