wpisz szukaną frazę
Szukaj

Skuteczność i wiarygodność mediów, które wygrywa?

#ChallengingTime

Wyniki najnowszego badania z rynku szwajcarskiego, przeprowadzonego przez firmę Admeira na próbie 1002 respondentów, po raz kolejny potwierdzają skuteczność komunikacji telewizyjnej.

We wspomnianym badaniu, reklama telewizyjna była najbardziej zauważalna i najlepiej zapamiętana. Badacze Admeira poprosili respondentów o podanie nazwy reklamy marki, którą szczególnie dobrze zapamiętali. Uczestnicy badania wymienili 248 różnych marek, przy czym najczęściej cytowana marka wymieniana była sto razy. Około 62% respondentów widziało w telewizji markę, której reklamę zapamiętali.Kanały kontaktu z reklamą

W badaniu przeanalizowano dwa psychologiczne wpływy reklamy: „wpływ na decyzję o zakupie” i „wiarygodność reklamy” we wszystkich kanałach mediowych. W rankingu telewizja jest najsilniejszym kanałem reklamowym wpływającym na zakupy. Dobrze wypadły również media drukowane.

Dwa najważniejsze kanały mediowe

 

Pod względem „wiarygodności reklamy” media drukowane zostały uznane za najlepsze medium reklamowe. Z mediów wideo, jako pierwsza została wymieniona telewizja, na którą wskazało około 40% respondentów.

Trzy najbardziej wiarygodne kanały mediowe

Biorąc pod uwagę podkreślone cechy, nie dziwi fakt, że konsumenci odnoszą się do telewizji jako do swojego ulubionego kanału.

 

Zobacz wideo.

 

Źródło:

Admeira, badanie „Relevant TV”, Szwajcaria, 2023 r.

 

Data publikacji: 10.02.2023 r.

Share

Podobne artykuły