Wyniki najnowszego badania z rynku szwajcarskiego, przeprowadzonego przez firmę Admeira na próbie 1002 respondentów, po raz kolejny potwierdzają skuteczność komunikacji telewizyjnej.
We wspomnianym badaniu, reklama telewizyjna była najbardziej zauważalna i najlepiej zapamiętana. Badacze Admeira poprosili respondentów o podanie nazwy reklamy marki, którą szczególnie dobrze zapamiętali. Uczestnicy badania wymienili 248 różnych marek, przy czym najczęściej cytowana marka wymieniana była sto razy. Około 62% respondentów widziało w telewizji markę, której reklamę zapamiętali.
W badaniu przeanalizowano dwa psychologiczne wpływy reklamy: „wpływ na decyzję o zakupie” i „wiarygodność reklamy” we wszystkich kanałach mediowych. W rankingu telewizja jest najsilniejszym kanałem reklamowym wpływającym na zakupy. Dobrze wypadły również media drukowane.
Pod względem „wiarygodności reklamy” media drukowane zostały uznane za najlepsze medium reklamowe. Z mediów wideo, jako pierwsza została wymieniona telewizja, na którą wskazało około 40% respondentów.
Biorąc pod uwagę podkreślone cechy, nie dziwi fakt, że konsumenci odnoszą się do telewizji jako do swojego ulubionego kanału.
Zobacz wideo.
Źródło:
Admeira, badanie „Relevant TV”, Szwajcaria, 2023 r.
Data publikacji: 10.02.2023 r.