wpisz szukaną frazę
Szukaj

Jak sport na żywo wyniósł sieć TV na szczyty popularności – case study

Sky TV jest brytyjską siecią telewizyjno-radiową, która początkowo w swojej ofercie miała 4 programy. Obecnie jest platformą z największą liczbą abonentów w Europie – prawie 11 milionów. A jak wyglądały jej początki i czemu zawdzięcza swój sukces?

case study_wyzwanie

Już wkrótce po powstaniu Sky TV, firma założyła sobie do zrealizowania trzy cele:

 

1.   Pozyskiwanie nowych abonentów, również poza grupą docelową.

2.   Utrzymanie obecnych abonentów, czyli zmniejszanie liczby osób rezygnujących po czasie z abonamentu, rozszerzanie swojej oferty i udoskonalanie jej dzięki nowym technologicznym rozwiązaniom.

3.   Budowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród konsumentów.

case study_insight

Duża część grupy docelowej Sky TV to mężczyźni w średnim wieku, którzy uwielbiają oglądać sport na żywo – również poza domem, często w pubach, gdzie w atmosferze ekscytacji kibice mogą wspólnie przeżywać emocje. Taką możliwość oferują fanom sportu około 44 tysiące brytyjskich pubów i klubów, które są abonentami Sky TV. Świadczy to o znaczeniu sportu w życiu mieszkańców Wielkiej Brytanii, dlatego sieć od lat stawia na marketing związany z ofertą sportową.

case study_rozwiazanie

Marketing Sky TV w dużej mierze skupiał się na inicjatywach związanych ze sportem. Sieć wykupowała wyłączne prawa do emisji rozgrywek brytyjskiej drużyny rugby, lig futbolu i golfowych mistrzostw. Wiele z kampanii reklamowych Sky TV skupiało się właśnie na fanach sportu – obejmowały one plakaty, radio, kino oraz telewizję. Przykładem takiej komunikacji była kampania z przełomu 1997/1998 skierowana do zwolenników piłki nożnej (których w Wielkiej Brytanii jest około 14 milionów), ukazująca Sky TV jako sieć, która rozumie i docenia zarówno futbol, jak i jego kibiców.

case study_dodatkowe(1)

Sky TV od lat 90 umożliwia swoim abonentom obejrzenie wydarzeń sportowych za dodatkową opłatą – na zasadzie PPV (Pay Per View). Pierwszą płatną rozgrywką sieci był mecz bokserski Bruno kontra Tyson w marcu 1996. Koszt wydarzenia to 9,95 funta dla tych, którzy wykupili je wcześniej lub 14,95 w weekend przed przed meczem. Emisja okazała się niesamowitym sukcesem – dostęp do niej wykupiło bowiem ponad 650 000 abonentów Sky TV.

Sieć wciąż poszerza ofertę w miarę rozwoju technologii, dlatego 28 stycznia 2010 uruchomione zostały kanały 3D: Sky Sports 3D oraz Sky Movies 3D. Krótko po tym na żywo w 3D emitowany był mecz piłki nożnej Arsenal – Manchester United w 9 pubach w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Co więcej, stacja sukcesywnie rozszerza swoją ofertę – obecnie oferując 370 kanałów. Dzięki temu widzowie mogą tworzyć własny repertuar programów według swoich upodobań i zainteresowań.

case study_efekty mediowe

case study_efekty biznesowe

W 2017 stacja mogła pochwalić się zyskiem na poziomie 12,916 miliarda funtów.

 

 

 

 

 

 

Źródło:

www.businesscasestudies.co.uk/sky/creating-consumer-demand-for-sky-tv-through-sports/introduction.html, 25.04.2018 r.

Data publikacji: 07.05.2018 r.

Share

Podobne artykuły

Klauzula informacyjna

Użytkowniku,
chcemy przekazać Ci informację o zmianie polityki prywatności w serwisach, których operatorem jest TVN S.A., wynikającej z dostosowania TVN S.A. do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Ważne jest dla nas, abyś wiedział, co dzieje się z Twoimi danymi i jak możesz nimi zarządzać. Dlatego prosimyCię o przeczytanie poniższej wiadomości. Pełna informacja dotycząca prywatności Użytkownika znajduje się tutaj
Zespół TVN S.A.

Jakich Twoich danych dotyczy przetwarzanie i kto jest ich administratorem?
Gdy korzystasz z naszych serwisów, bez zakładania konta, danymi osobowymi, które przetwarzamy mogą być, np. adres IP Twojego urządzenia, dane pozyskiwane na podstawie plików cookies lub podobnych mechanizmów zapisywania informacji w urządzeniach Użytkowników, o ile pozwolą one na zidentyfikowanie Ciebie. Podczas zakładania konta w naszym serwisie podawane są dodatkowe informacje, które pozwalają na identyfikację Użytkownika i korzystanie z naszych usług, np. adres poczty elektronicznej. Więcej informacji na temat zakresu danych osobowych oraz cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które Twoje dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakim sposobem, jest TVN S.A. (dalej „TVN”) z siedzibą i adresem w Warszawie przy ul. Wiertniczej 166.

Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Twoich danych osobowych przez TVN?
TVN przetwarza Twoje dane osobowe, aby umożliwić korzystanie z serwisów prowadzonych przez TVN, dopasowywać wyświetlane treści i reklamy do Twoich zainteresowań, prowadzić pomiary jakości i skuteczności, ulepszać treści oraz usługi, informować Cię o treściach i usługach TVN i naszych Partnerów („Partnerzy), których lista znajduje się tutaj, udostępniać w serwisach przestrzeń reklamową, prowadzić działania marketingu bezpośredniego, zapewnia bezpieczeństwo przetwarzania informacji, zarządza systemami teleinformatycznymi oraz ochroną lub dochodzeniem roszczeń [dowiedz się więcej]

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes TVN, lub spółek z grupy kapitałowej TVN [dowiedz się więcej]. Obejmuje on ulepszanie usług, zapewnienie ich najlepszej jakości oraz informowanie o nich Użytkowników. Wyświetlanie w serwisach reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań, dzięki zautomatyzowanemu porównaniu Twoich zainteresowań i preferencji z modelowymi zainteresowaniami i preferencjami użytkowników internetu (profilowanie), umożliwia natomiast pokrycie kosztów usług dostarczanych nieodpłatnie [dowiedz się więcej]. W niektórych naszych serwisach podstawą przetwarzania danych osobowych może być zgoda, o czym zawsze zostaniesz poinformowany.
Partnerzy, jako odrębni od TVN, administratorzy danych osobowych, przetwarzają Twoje dane osobowe na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu lub zgody. Możesz zarządzać swoją zgodą, w tym ją cofnąć [dowiedz się więcej].
Korzystanie z naszych serwisów po założeniu konta, objęte jest natomiast podstawą prawną wynikającą z zawartej w ten sposób z Tobą umowy, której treść stanowi regulamin świadczenia usługi akceptowany przez Ciebie podczas zakładania konta.
Podanie danych jest dobrowolne.

Jakie masz uprawnienia wobec TVN w zakresie przetwarzanych danych?

Możesz żądać od TVN: dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, a w niektórych przypadkach do ograniczenia przetwarzania oraz niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także masz prawo wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, np. wtedy, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. [dowiedz się więcej]
Masz prawo wnieść skargę dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Komu TVN udostępnia Twoje dane osobowe?

TVN, co do zasady nie udostępnia osobom trzecim Twoich danych osobowych, za wyjątkiem sytuacji, w których TVN posiada ku temu podstawę prawną, w tym na żądanie podmiotów uprawnionych, lub kiedy jest to niezbędne do wykonania usług oferowanych przez TVN, np. przedsiębiorcom zapewniającym hosting naszych serwisów.

Jak długo TVN przechowuje Twoje dane osobowe?

TVN przechowuje dane osobowe Użytkowników jedynie przez czas, jaki jest niezbędny dla zrealizowania celów, dla których dane zostały zebrane oraz pod warunkiem zachowania aktualności jednej z opisanych powyżej podstaw prawnych, bądź, gdy pojawiła się nowa podstawa, np. przepis prawa lub konieczność realizacji roszczeń w postępowaniu sądowym.
Z kim możesz się skontaktować, aby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez TVN?
Jeśli masz pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w serwisach prowadzonych przez TVN, możesz się skontaktować z przedstawicielem TVN, wykorzystując dane kontaktowe: iod@tvn.pl


Jeśli jesteś naszym zarejestrowanym użytkownikiem, informacje na temat ochrony Twoich danych osobowych znajdują się tutaj: Pełna Klauzula Informacyjna