wpisz szukaną frazę
Szukaj

Wiedza kluczem do sukcesu komunikacyjnego marki #opiniejuroraeffie cz. 8/2018

Przedstawiamy ósmą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, poświęconą wpływowi wiedzy na efektywność działań marketingowych.

Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącego jednej z grup jurorskich Andrzeja Mytycha – Dyrektora Komunikacji, Członka Zarządu, Avon Cosmetics Poland.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

Ponad 90% jurorów Effie Awards oceniło wiedzę o potrzebach konsumenta jako bardzo istotny obszar wiedzy
z punktu widzenia wpływu na efektywność działań marketingowych.

Wyraźnie wyróżniona została również wiedza o consumer journey i momentach receptywności konsumenta – blisko ¾ respondentów uznało ten obszar wiedzy za bardzo istotny.

01_opiniajurora-21

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

01_andrzejmytych

 

Patrząc na bogactwo wiedzy, którą dysponujemy, mogłoby się wydawać, że nasza praca powinna być znacznie prostsza niż kilkanaście lat temu, gdy często brakowało pogłębionych informacji o konsumentach i ich zwyczajach zakupowych. Dzisiaj wiemy prawie wszystko, a dane pozwalają nam reagować niemalże w czasie rzeczywistym. Big data, dane z Nielsena, Euromonitora, raporty shopperowe, trackingi, focusy, dane z performance marketingu i działań social. Pełen zakres wiedzy, możemy analizować prawie wszystko. Czy faktycznie nasza praca jest prostsza? Wręcz przeciwnie, ale za to stała się zdecydowanie bardziej skuteczna. Analizowanie danych jest jednym z tematów, którym poświęcamy najwięcej uwagi. Kluczem stała się umiejętność generowania właściwych (a nie wszystkich) danych i szybkiego wyciągania wniosków pozwalających zwiększać prawdopodobieństwo słuszności podejmowanych decyzji, ale również… szybkie ich korygowanie na podstawie pozyskiwanej na bieżąco wiedzy.

Interpretując wynik ankiety, nie zaskakuje znaczenie, jakie przywiązujemy do wiedzy o potrzebach konsumenta. Osobiście cieszy mnie wysoka pozycja Customer Journey i przywiązywania wagi do momentów, w których mamy wpływ na zachowania konsumenckie. To świadczy o tym, że doceniamy nie tylko komunikację w „dużych
mediach”, ale na każdym etapie kontaktu z klientem. Pewnym zaskoczeniem jest dla mnie natomiast to, że znaczenie wiedzy o nowych technologiach uplasowało się na ostatnim miejscu w badaniu (2% uważa ją za mało istotną [sic!]), a przecież to właśnie ona może mieć wpływ na identyfikację i wykorzystanie przewagi.

Share

Podobne artykuły