Jak wynika z doświadczeń rynku amerykańskiego, przyszłość telewizji jako medium wygląda całkiem dobrze. Głównie z uwagi na wzrost zainteresowania telewizją wśród nowo powstających biznesów – startupów.
Wbrew pozorom silne, mierzalne i zasięgowe medium w świetle zmian, przed którymi stoi idealnie zaspokaja potrzeby młodych przedsiębiorstw. Jakie cechy telewizji sprawiają, że startupy chcą być w niej obecne?
Telewizja jest jednym z najlepiej przebadanych mediów. Dostęp do danych o widzu i konsumencie jest bazą rozwoju przedsiębiorstw typu startup.
Wyjście od dokładnych insightów konsumenckich umożliwia startupom stworzenie spotów reklamowych za mniejszy niż wcześniej budżet w kilku wersjach.
Kultura marketingowa startupów od zawsze opierała się na treściach wideo. Wraz ze wzrostem przedsiębiorstwa naturalnym kolejnym krokiem jest wejście na wyższy poziom komunikacji mediowej – reklama TV.
Co ciekawe, obecność komunikacji startupów w telewizji przynosi również korzyści dla tego medium. Stanowi świeży powiew kreatywności i wprowadza nowoczesne rozwiązania reklamowe.
W Stanach Zjednoczonych zwykle to startupy, które urosły do rangi gigantów decydują się na reklamę w TV. Tak było w przypadku Lyft (transport przez aplikację mobilną) oraz SoFi (finanse osobiste online), które podjęły taki krok dopiero po zebraniu kapitału na poziomie 1 miliarda dolarów.
W Japonii do telewizji zwracają się dużo mniejsze firmy. Startupy, które chcą się tam rozwijać nie mogą polegać wyłącznie na mediach społecznościowych – stanowią one raczej dodatkowy kanał komunikacji. Konsumenci oczekują tam bardziej namacalnej obecności marek.
Japońskie startupy przeważnie rozpoczynają intensywne kampanie telewizyjne kiedy są na poziomie około 10 milionów dolarów. Podobnie było z aplikacją oferującą zakupy odzieżowe – Fril. W 2014 – jeszcze mało znana – marka zadebiutowała w TV tylko po dwóch latach działalności i z budżetem 9 milionów dolarów, walcząc o uwagę konsumentów z kilkoma podobnymi aplikacjami. W reklamie wzięły udział cztery znane aktorki z popularnego japońskiego serialu.
Od tego czasu marka zyskała rozgłos – została pobrana ponad 5 milionów razy, a w zeszłym roku wykupił ją tytan e-commerce Rakuten.
Przykłady kampanii:
Lyft
SoFi Ad
Źródła:
https://www.campaignlive.com/article/don-draper-dead-technology-data-helping-startups-jump-tv-advertising-game/1450918#MsorkcLoEE289zrz.99
https://www.techinasia.com/japan-startups-tv-ads
https://www.techinasia.com/rakuten-acquires-fashion-marketplace-app-fril