wpisz szukaną frazę
Szukaj

Streaming: zwyczaje oglądania wideo cz. 2 – Polska

Co trzeci polski internauta codziennie ogląda programy w sieci, a co drugiemu z nich zdarza się płacić za wideo – pokazuje VideoTrack 4, cykliczne badanie realizowane przez agencję Wavemaker. 

GroupM oszacowało, że wideo w sieci przyciągnie w 2019 roku 20% wielkości budżetów telewizyjnych.
__6

Tym samym spada popularność torrentów – w 2015 roku 27% polskich internautów długie treści wideo pozyskiwało z nielegalnych źródeł, w 2016 roku było to 24%, a w 2019 roku jest to 20%.

 

Grafika_2_ – liczba użytkowników w Polsce, która w kwietniu 2019 oglądała w sieci długie formaty wideo. Liczba ta wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat o 12%.

 

Aktualnie już  Grafika_1_ e-widzów płaci za programy w sieci. W stosunku do października 2018 roku wynik ten zwiększył się o 19%. Powodów tego może być wiele. Szeroko zakrojone kampanie reklamowe, dodawanie jako bonus pakietu wybranego serwisu do innej usługi, np. telekomunikacyjnej. Za pierwszym z wymienionych powodów przemawiałoby to, że w 2018 roku rynek reklamy wokół wideo internetowego wart był 650 mln zł. Teraz przewiduje się inwestycje powyżej 800 mln zł.

 

Grafika_3_ respondentów uważa, że cena jest kluczowa przy wyborze rozrywki wideo. Za kilkadziesiąt złotych otrzymujemy dostęp do ogromnej liczby seriali i filmów, które często trafią do serwisu niedługo po kinowej premierze. W porównaniu do średniej ceny rodzinnego wyjścia do kina, to budżet wart co najmniej 2-3 miesięczne abonamenty w serwisie VOD z dostępem do kilkuset czy kilku tysięcy pozycji.

 

Źródła: https://www.spidersweb.pl/rozrywka/2019/06/03/straeming-w-polsce-platne-serwisy-netflix-hbo-go-cda-premium/, 19.10.2019
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosnie-rynek-vod-przy-spadku-popularnosci-torrentow, 19.10.2019

Data publikacji: 13.12.2019

 

Share

Podobne artykuły