Co trzeci polski internauta codziennie ogląda programy w sieci, a co drugiemu z nich zdarza się płacić za wideo – pokazuje VideoTrack 4, cykliczne badanie realizowane przez agencję Wavemaker.
GroupM oszacowało, że wideo w sieci przyciągnie w 2019 roku 20% wielkości budżetów telewizyjnych.
Tym samym spada popularność torrentów – w 2015 roku 27% polskich internautów długie treści wideo pozyskiwało z nielegalnych źródeł, w 2016 roku było to 24%, a w 2019 roku jest to 20%.
– liczba użytkowników w Polsce, która w kwietniu 2019 oglądała w sieci długie formaty wideo. Liczba ta wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat o 12%.
Aktualnie już e-widzów płaci za programy w sieci. W stosunku do października 2018 roku wynik ten zwiększył się o 19%. Powodów tego może być wiele. Szeroko zakrojone kampanie reklamowe, dodawanie jako bonus pakietu wybranego serwisu do innej usługi, np. telekomunikacyjnej. Za pierwszym z wymienionych powodów przemawiałoby to, że w 2018 roku rynek reklamy wokół wideo internetowego wart był 650 mln zł. Teraz przewiduje się inwestycje powyżej 800 mln zł.
respondentów uważa, że cena jest kluczowa przy wyborze rozrywki wideo. Za kilkadziesiąt złotych otrzymujemy dostęp do ogromnej liczby seriali i filmów, które często trafią do serwisu niedługo po kinowej premierze. W porównaniu do średniej ceny rodzinnego wyjścia do kina, to budżet wart co najmniej 2-3 miesięczne abonamenty w serwisie VOD z dostępem do kilkuset czy kilku tysięcy pozycji.
Źródła: https://www.spidersweb.pl/rozrywka/2019/06/03/straeming-w-polsce-platne-serwisy-netflix-hbo-go-cda-premium/, 19.10.2019
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosnie-rynek-vod-przy-spadku-popularnosci-torrentow, 19.10.2019
Data publikacji: 13.12.2019