Jak stworzyć dobry klimat – case study Wysp Kanaryjskich
Skuteczność reklamy kontekstowej dwukrotnie wzmacnia zapamiętywalność reklam.
Skorzystało z tego Biuro Turystyki Wysp Kanaryjskich, promując hiszpańskie, rajskie wyspy, w trakcie debat politycznych prowadzonych w mediach.
Mnogość destynacji wakacyjnych reklamujących się w mediach zmusza marki do poszukiwania niestandardowych miejsc prezentowania się, aby wyróżnić się z tłumu i zostać zapamiętanym przez odbiorcę. Takie zadanie stanęło przed hiszpańskimi domem sprzedaży Atresmedia i IPG Mediabrand Hiszpania, obsługujących reklamowo Biuro Turystyki Wysp Kanaryjskich.
Kiedy najlepiej reklamować miejsce godne nazwy raju, zapewniającego relaks, odpoczynek i wymarzone wakacje? Wtedy, kiedy trzeba zmienić klimat na lepszy. A najlepszym momentem do takiej zmiany były debaty polityczne wokół wyborów do Parlamentu Europejskiego, transmitowane we wszystkich kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych Atresmedia.
- Zamierzeniem tego kreatywnego formatu było nagłe przerwanie programu w momencie, gdy debata osiąga szczyt, emocje przejmują kontrolę, a uczestnicy dyskusji przerywają sobie nawzajem. Należało przenieść widzów ze „złego klimatu” do relaksującego. Słowo „klimat” odgrywa ważną rolę w koncepcji tej kampanii reklamowej.
- „Zły klimat” w języku hiszpańskim to przemyślana gra słów o podwójnym znaczeniu, odnosząca się do złej pogody w ogóle, ale przede wszystkim do złej atmosfery, gniewu, nieporozumień. W momencie, gdy uczestnicy kłócili się, wykrywacz złego klimatu w studiu wydawał sygnał dźwiękowy, a gospodarz programu natychmiast zapraszał wszystkich gości do wyciszenia się, wzięcia głębokiego oddechu, zmiany obecnego klimatu (nastroju), wprowadzenia dobrej atmosfery i przeniesienia się na Wyspy Kanaryjskie, choćby na jedną minutę. Następowało płynne przejście do zapierającego dech w piersiach krajobrazu hiszpańskiego raju turystycznego.
- Jednominutowe spoty nie tylko zachęcały odbiorców do rezerwacji biletów lotniczych i odwiedzenia Wysp Kanaryjskich. Krótki klip również zmuszał widzów do refleksji na temat koncepcji prawdziwego raju – rozumianego nie jako po prostu podróż do egzotycznego miejsca, ale pewien stan umysłu, z większą pozytywną energią, pogodą ducha, empatią, zrozumieniem i sympatią.
- Po minucie detektor klimatu w studiu wskazywał, że atmosfera została naładowana pozytywną energią i dyskusja była wznawiana.
- zasięg ponad 22,2 miliona widzów w telewizji,
- zasięg 2,2 miliona słuchaczy w radiu,
- ogólny zasięg objął ponad 23 miliony osób.
- Ze względu na ogromną popularność na rynku, połączenie różnych wydarzeń politycznych i społecznych, charakterystyczny wpływ i emocjonalne zainteresowanie docelowych odbiorców, podobny format został powtórzony. Druga faza tej koncepcyjnej kampanii telewizyjnej odbyła się podczas uroczystości sylwestrowych.
- Zwykle tv nie bierze pod uwagę różnych stref czasowych w Hiszpanii, a Wyspy Kanaryjskie i kontynent różni godzina. Atresmedia uznało tę kampanię za doskonałą okazję do zmiany dotychczasowej praktyki i włączenia Wysp Kanaryjskich do noworocznego programu telewizyjnego. Wymagało to dwukrotnego świętowania początku Nowego Roku o północy: raz dla Hiszpanii kontynentalnej i kolejny raz, godzinę później, dla Wysp Kanaryjskich. Użyto tych samych kluczowych komunikatów, co w pierwszej fazie kampanii: cieszmy się jeszcze jedną godziną dobrego nastroju, pozytywnej energii i dobrej pogody, rozmawiając o Wyspach Kanaryjskich.
- Aby podkreślić podwójne uroczystości, najsłynniejsza gospodarz programu sylwestrowego, Cristina Pedroche, z tej okazji nosiła nie jedną, a dwie wyszukane sylwestrowe kreacje. Co więcej, wpływowa prezenterka założyła suknię inspirowaną koncepcją raju i Wysp Kanaryjskich. Okazało się, że jest to najbardziej udany model sukienki, jaki zaprezentowała do tej pory. Projekt kreacji stał się popularnym trendem, przyczyniając się do sukcesu kampanii.
Źródło:
http://www.egta.com/egta_bites/egta_bites_272_27092019/index.html
http://www.egta.com/egta_bites/egta_bites_272_27092019/subpage272.html
Data publikacji: 18.10.2019 r