wpisz szukaną frazę
Szukaj

Sześć kluczowych składników dla wzrostu efektywności streamingu

Decydując się na platformę streamingową, użytkownicy poszukują korzyści w bogatej ofercie dostępnych treści. 58% widzów twierdzi, że ekskluzywne treści mają duży lub umiarkowany wpływ na ich wybór subskrypcji.

Szeroka selekcja dostępnych propozycji i elastyczność również są priorytetem: wybór jest ważny dla widzów, którzy cenią sobie możliwość dostępu do wszystkich odcinków we własnym czasie lub przestrzegających cotygodniowego rytuału oglądania premier odcinków. Takie wnioski przedstawia raport VAB, „Recipe for Success: Six Key Ingredients for Stirring”, zawierający aktualne wskazówki dla platform i marketerów, przedstawiając sposoby osiągnięcia wzrostu, skalowania i sukcesu w krajobrazie streamingu wideo.

 

1. Nadawanie priorytetu obecności marki w kampaniach reklamowych przy treściach wysokiej jakości buduje postrzeganie marki i prowadzi do większego zaangażowania w reklamę, lepszych wyników biznesowych i większej wartości marki w dłuższej perspektywie.

Telewizja jest medium kategorii premium. Konsumenci utożsamiają „telewizję” z wysokiej jakości treściami, zawierającymi fascynujące historie z postaciami granymi przez profesjonalistów. Długie treści streamingowe są teraz kluczowe dla tego, co ludzie postrzegają jako „tv”, niezależnie od platformy lub urządzenia, na którym je oglądają.

 

2. Większe zaangażowanie w oglądane treści zwiększa rozpoznawalność marki, podnosząc prawdopodobieństwo, że konsument zauważy, rozpozna i pomyśli o marce podczas zakupów. 71% respondentów w wieku 25-35 lat oraz 66% w wieku 16-24 stwierdziło, że oglądanie profesjonalnie wyprodukowanych, długoformatowych programów poprzez streaming i telewizję jest dla nich bardziej wciągające niż krótkie, generowane przez użytkowników filmy na platformach społecznościowych.

Streaming dociera do widzów, którzy priorytetowo traktują oglądanie swoich ulubionych programów podczas relaksu w domu – 74% badanych w wieku 25-34 i 66% w wieku 16+ potwierdza powyższą tezę. Ponieważ „czas wolny” może być płynny, widzowie – zwłaszcza zapracowani młodzi profesjonaliści (83% badanych w wieku 25-34) lubią mieć możliwość oglądania programów w wygodnym dla nich czasie.

3. Platformy streamingowe odnoszące sukcesy dywersyfikują swoją ofertę treści, aby zwiększyć bazę użytkowników i zoptymalizować zasięg platformy. Skala jest kluczowa dla platform, jeśli chcą przyciągnąć uwagę reklamodawców, co napędza większą popularność reklam i umożliwia markom nawiązywanie relacji z konsumentami oraz wpływa na ich decyzje zakupowe.

4. Silne strategie pozyskiwania, lojalności i utrzymania klientów mogą pomóc w zminimalizowaniu utraty klientów i stworzyć stabilną skalę odbiorców dla inwestycji reklamowych marketerów. Konsumenci szukają wartości poprzez obfitość treści, dodatkowe oferty, a także różne opcje subskrypcji usług.

 

5. Recenzje twórców w mediach społecznościowych pomagają w szerzeniu świadomości i rozwijaniu grona odbiorców, zwłaszcza wśród młodych, zróżnicowanych segmentów. 43% badanych w wieku 16-24 i 42% osób w wieku 25-34 przyznało, że obejrzeli program na platformie streamingowej lub w tv po zapoznaniu się z rekomendacją influencera.

6. Platformy streamingowe tworzą szereg innowacyjnych rozwiązań reklamowych, aby aktywnie angażować widzów i stymulować działania konsumentów. Konsumenci są z natury ciekawi, dzięki czemu z chęcią wchodzą w interakcje i dowiadują się więcej o produktach poprzez klikalne reklamy wyświetlane na ich telewizorach.

 

Źródło:

VAB, „Recipe for Success: Six Key Ingredients for Stirring”, USA, kwiecień 2024 r.

 

Data publikacji: 02.08.2024 r.

 

 

Share

Podobne artykuły