W ostatnich latach wielu reklamodawców decyduje się na korzystanie z platform cross-screen (CSP), które łączą telewizję i Internet zamiast rozdzielać budżet na kampanie na poszczególnych ekranach. W 2018 odsetek osób odpowiedzialnych za zakup mediów, które zdecydują się na rozwiązanie multi-screeningowe wyniesie 46%.
Aby dowiedzieć się jak zmieniający się rynek reklamowy w Stanach Zjednoczonych wpływa na decyzje przy zakupie telewizji, to właśnie marketingowcy i dyrektorzy agencji podzielili się swoimi spostrzeżeniami w raporcie pod tytułem „The Convergence of TV&Video and the Emergence of the Cross-Screen Platform” stworzonym w 2018 przez VideoAmp, internetowy system do zakupu reklam i planowania mediów, we współpracy z Industry Index. Było to pierwsze tego typu badanie na rynku.
Okazuje się, że obawy na temat dominacji Internetu nad telewizją nie zajmują już specjalistów z branży reklamowej. Obecnie to kwestia odpowiedniego połączenia mediów, ekranów, formatów i urządzeń.
74% badanych przyznaje, że największa zaleta podejścia cross-screenowego to precyzyjność w planowaniu i realizacji kampanii we wszystkich kanałach.
Ponadto, wielu reklamodawców ma już krótko- i długoterminowe plany dotyczące CSP. Połowa badanych zamierza wdrożyć taki rodzaj kampanii w ciągu najbliższych 6 miesięcy, a 25% z nich już teraz korzysta z takiego rozwiązania.
Holistyczne podejście do kampanii reklamowych jest coraz częściej spotykane. Telewizja i internetowe formy reklamy łączą się, aby zapewnić lepsze dotarcie, dokładniejszy pomiar i wyższą efektywność.
Źródło:
Raport „The Convergence of TV&Video and the Emergence of the Cross-Screen Platform”, VideoAmp i Industry Index, 2018
Data publikacji: 06.07.2018 r.