Wideo na żądanie to jedna z form nielinearnej konsumpcji telewizji. Najnowszy raport VAB analizuje postawę i stosunek widzów do telewizji odroczonej w czasie.
W serii raportów „Tailor-Made Television” agencja VAB wyróżnia trzy rodzaje formy konsumpcji:
Najważniejsze fakty o konsumpcji VOD:
1. 75 milionów Amerykanów ma dostęp do VOD operatora.
2. Użytkownicy VOD to najczęściej osoby w wieku 25-54 lat o wykształceniu wyższym.
3. 73% widzów korzystających z VOD konsumuje treści metodą binge-watchingu.
4. Biblioteki VOD oferują coraz więcej tytułów – w 2017 roku było to około 93,200 propozycji (w porównaniu do 58 tysięcy w 2016 roku).
5. W ciągu ostatnich 2 lat odnotowano dwucyfrowy wzrost w konsumpcji VOD.
6. W ciągu ostatnich 3 lat liczba odsłon reklam na platformach wzrosła trzykrotnie (ponad 23 miliardy odsłon w 2017).
7. System reklamowy w serwisach VOD operatorów gwarantuje dokładne targetowanie i zapewnia odpowiednią widoczność reklam.
Jakie są powody konsumpcji VOD i jakiego rodzaju treści są najczęściej wybierane?
Co istotne, użytkownicy VOD są pozytywnie nastawieni względem telewizji oraz reklam.
Źródło:
„Tailor-Made Television: DVR”, VAB, Q1 2018
Nielsen Gloval VOD Survey 3Q2015, Ameryka Północna
Raport „State of VOD”, comScore, Q3 2017, 2017 Gfk MRI Doublebase, „Video-On-Demand # of Times Watched Past 30 days-TV/Shows/Movies (Any)”
Data publikacji: 08.06.2018 r.