wpisz szukaną frazę
Szukaj

Top 5 wyzwań komunikacyjnych współczesnego marketera #opiniejuroraeffie cz. 6

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards 2017, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

 

Przedstawiamy szóstą część cyklu poświęconą wyzwaniom komunikacyjnym współczesnego marketera. Prezentujemy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards.
Komentarza udzieliła przewodnicząca jednej z grup jurorskich Małgorzata Rokita –
Director, Brands Operations Central Europe w Procter & Gamble.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

Wśród słów mających określić największe, zdaniem jurorów Effie, wyzwanie  komunikacyjne najczęściej powtarzały się takie hasła jak: zaangażowanie, konsument, atencja, szum komunikacyjny oraz efektywność.

 

 

Poniżej mapa określeń wymienianych jako wyzwania komunikacyjne współczesnego marketera.

 

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

komentarz jurora_MR_Artboard 2popr3 copy 5

 

Kluczowym wyzwaniem dla każdego marketera jest tworzenie komunikacji, która efektywnie buduje markę, czyli sprawia, że więcej konsumentów markę rozpoznaje, buduje konkretne wyobrażenia i emocje z nią związane, na przykład markę lubi, ufa jej, i co najważniejsze – chce jej używać.

Sadzę, że są potrzebne dwa zasadnicze elementy, aby komunikacja była rzeczywiście skuteczna. Po pierwsze, dobra idea kreatywna – oparta o dogłębne zrozumienie potrzeb konsumenckich i prawdziwy insight – która ma siłę poruszenia emocji: zaciekawia, rozśmiesza, opowiada coś nowego, wzbudza refleksje. Czyli mówiąc krótko – angażuje konsumenta. Po drugie, wybór odpowiednich narzędzi i kanałów komunikacji, adekwatnych dla odbiorcy, dla którego komunikat został stworzony, i docierających do konsumenta w odpowiednim miejscu i czasie.

Bo tylko wtedy, kiedy oba te warunki zostaną spełnione, możemy osiągnąć efektywność komunikacji i przebić się przez szum komunikacyjny, czyli skutecznie wpływać na zachowania i wybory konsumentów.

Share

Podobne artykuły