wpisz szukaną frazę
Szukaj

Trendy nowoczesnej komunikacji #opiniejuroraeffie cz. 3

W ramach aktywności  związanych z konkursem Effie Awards 2017, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.
Przedstawiamy trzecią część cyklu poświęconą trendom nowoczesnej komunikacji marketingowej. Prezentujemy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards. Komentarza udzielił przewodniczący jednej z grup jurorskich Piotr Piętka – CEO Publicis Media.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Ponad 90% ankietowanych jurorów Effie Awards oceniło Adresowalność oraz Content Marketing jako: bardzo lub raczej istotne trendy nowoczesnej komunikacji.

Na kolejnym miejscu znalazł się Multiscreening – wskazany przez ponad ¾ jurorów.

 

infografika_0821_ROI_4 (1)

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

 

W mojej ocenie, obecnie, jedynym gwarantem wzrostu biznesu firm jest zapewnienie ludziom dobrych doświadczeń z markami. Podstawą wszystkiego zatem – niejako meta-trendem – jest doskonałe zrozumienie doświadczeń konsumenta na całej jego ścieżce decyzyjnej. To determinuje istotne zmiany w stronę holistycznego patrzenia na proces komunikowania się z konsumentami, eliminowania słabych punktów w tym procesie i zwiększania szans na jak najszybsze i najefektywniejsze domykanie sprzedaży i budowanie lojalności. Spójność, przenikanie się, uzupełnianie i wzajemne wzmacnianie się komunikatów w różnych mediach, na każdym etapie Consumer Journey są moim zdaniem obecnie kluczowe.

Autorzy ankiety nie spytali o media społecznościowe, a siła ich oddziaływania znacząco rośnie, również dzięki poszerzającym się możliwościom, np.: social answering – szczególnie z wykorzystaniem AI, głębszą integrację social mediów z bazami CRM czy wykorzystanie zbudowanych przez marki społeczności do komunikacji 1:1 (np. przy użyciu Messenger’a).

Niesłabnącym trendem jest wykorzystanie Contentu (z mocnym naciskiem na video). Tu będziemy dalej  eksperymentować i zbierać doświadczenia. Szczególne możliwości tkwią w multiscreeningu – wykorzystywaniu różnych formatów i długości w zależności od kanału komunikacji (TV oraz video online) i połączeniu tych rozwiązań z analityką i precision marketingiem – widać to w odpowiedziach członków jury.

Znaczenie sztucznej inteligencji ma szanse być większe niż wskazywane w ankiecie w najbliższym czasie, a to dzięki możliwym szerokim jej zastosowaniom, np. przy tzw. smart recommendations, tworzeniu contentu czy chatbotach. Zgadzam się natomiast w pełni, iż VR czy AR to trendy, które będą nam towarzyszyć, ale z kilku powodów (np. ograniczenia sprzętowe) przez najbliższe 12 miesięcy nie będą najważniejsze.

 

 

 

 

Share

Podobne artykuły

Klauzula informacyjna

Użytkowniku,
chcemy przekazać Ci informację o zmianie polityki prywatności w serwisach, których operatorem jest TVN S.A., wynikającej z dostosowania TVN S.A. do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Ważne jest dla nas, abyś wiedział, co dzieje się z Twoimi danymi i jak możesz nimi zarządzać. Dlatego prosimyCię o przeczytanie poniższej wiadomości. Pełna informacja dotycząca prywatności Użytkownika znajduje się tutaj
Zespół TVN S.A.

Jakich Twoich danych dotyczy przetwarzanie i kto jest ich administratorem?
Gdy korzystasz z naszych serwisów, bez zakładania konta, danymi osobowymi, które przetwarzamy mogą być, np. adres IP Twojego urządzenia, dane pozyskiwane na podstawie plików cookies lub podobnych mechanizmów zapisywania informacji w urządzeniach Użytkowników, o ile pozwolą one na zidentyfikowanie Ciebie. Podczas zakładania konta w naszym serwisie podawane są dodatkowe informacje, które pozwalają na identyfikację Użytkownika i korzystanie z naszych usług, np. adres poczty elektronicznej. Więcej informacji na temat zakresu danych osobowych oraz cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które Twoje dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakim sposobem, jest TVN S.A. (dalej „TVN”) z siedzibą i adresem w Warszawie przy ul. Wiertniczej 166.

Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Twoich danych osobowych przez TVN?
TVN przetwarza Twoje dane osobowe, aby umożliwić korzystanie z serwisów prowadzonych przez TVN, dopasowywać wyświetlane treści i reklamy do Twoich zainteresowań, prowadzić pomiary jakości i skuteczności, ulepszać treści oraz usługi, informować Cię o treściach i usługach TVN i naszych Partnerów („Partnerzy), których lista znajduje się tutaj, udostępniać w serwisach przestrzeń reklamową, prowadzić działania marketingu bezpośredniego, zapewnia bezpieczeństwo przetwarzania informacji, zarządza systemami teleinformatycznymi oraz ochroną lub dochodzeniem roszczeń [dowiedz się więcej]

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes TVN, lub spółek z grupy kapitałowej TVN [dowiedz się więcej]. Obejmuje on ulepszanie usług, zapewnienie ich najlepszej jakości oraz informowanie o nich Użytkowników. Wyświetlanie w serwisach reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań, dzięki zautomatyzowanemu porównaniu Twoich zainteresowań i preferencji z modelowymi zainteresowaniami i preferencjami użytkowników internetu (profilowanie), umożliwia natomiast pokrycie kosztów usług dostarczanych nieodpłatnie [dowiedz się więcej]. W niektórych naszych serwisach podstawą przetwarzania danych osobowych może być zgoda, o czym zawsze zostaniesz poinformowany.
Partnerzy, jako odrębni od TVN, administratorzy danych osobowych, przetwarzają Twoje dane osobowe na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu lub zgody. Możesz zarządzać swoją zgodą, w tym ją cofnąć [dowiedz się więcej].
Korzystanie z naszych serwisów po założeniu konta, objęte jest natomiast podstawą prawną wynikającą z zawartej w ten sposób z Tobą umowy, której treść stanowi regulamin świadczenia usługi akceptowany przez Ciebie podczas zakładania konta.
Podanie danych jest dobrowolne.

Jakie masz uprawnienia wobec TVN w zakresie przetwarzanych danych?

Możesz żądać od TVN: dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, a w niektórych przypadkach do ograniczenia przetwarzania oraz niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także masz prawo wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, np. wtedy, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. [dowiedz się więcej]
Masz prawo wnieść skargę dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Komu TVN udostępnia Twoje dane osobowe?

TVN, co do zasady nie udostępnia osobom trzecim Twoich danych osobowych, za wyjątkiem sytuacji, w których TVN posiada ku temu podstawę prawną, w tym na żądanie podmiotów uprawnionych, lub kiedy jest to niezbędne do wykonania usług oferowanych przez TVN, np. przedsiębiorcom zapewniającym hosting naszych serwisów.

Jak długo TVN przechowuje Twoje dane osobowe?

TVN przechowuje dane osobowe Użytkowników jedynie przez czas, jaki jest niezbędny dla zrealizowania celów, dla których dane zostały zebrane oraz pod warunkiem zachowania aktualności jednej z opisanych powyżej podstaw prawnych, bądź, gdy pojawiła się nowa podstawa, np. przepis prawa lub konieczność realizacji roszczeń w postępowaniu sądowym.
Z kim możesz się skontaktować, aby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez TVN?
Jeśli masz pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w serwisach prowadzonych przez TVN, możesz się skontaktować z przedstawicielem TVN, wykorzystując dane kontaktowe: iod@tvn.pl


Jeśli jesteś naszym zarejestrowanym użytkownikiem, informacje na temat ochrony Twoich danych osobowych znajdują się tutaj: Pełna Klauzula Informacyjna