Raport amerykańskiej firmy Morning Consult „Weathering the storm: Brand Management in the COVID-19 Era” pokazuje, co jest najbardziej istotne dla odbiorców w komunikatach reklamowych oraz jaki wpływ na ich decyzje zakupowe ma treść reklamy.
Dla Amerykanów nie ma znaczenia zmiana loga, promująca dystans społeczny, najważniejsze jest natomiast, aby firmy dbały o swoich pracowników i dobrze ich traktowały, nawet w trudnych czasach, oraz aby miały produkty dostępne wtedy, gdy konsumenci ich potrzebują. Firmy działające właściwie i w służbie szerszemu gronu, mogą zyskać, gdy konsumenci powrócą do pełnych możliwości zakupowych – zyskają nieocenione zaufanie, a co za tym idzie, lojalność zakupową.
Zrozumienie zmian w zachowaniach nabywczych, preferencjach konsumpcyjnych i ogólnych postawach, a także w nastrojach związanych z marką, jest konieczne. Najbardziej istotne znaczenie ma dostrzeżenie, jakie zmiany zachowań i postaw będą trwałe i wpłyną na przyszłe nawyki zakupowe konsumentów. Dlatego w swojej komunikacji:
Bądź szczery
Rozważ wpływ dzisiejszych działań na relacje z konsumentami w przyszłości – zaufanie można stracić w jednej chwili.
Postaw na ludzi
Postaw na klientów, pracowników, a najlepiej całe społeczeństwo, zamiast na chwilowe zyski. W każdej sytuacji buduj autentyczność dziś, zaufanie w przyszłości i lojalność na dłuższą metę – niezależnie od tego, czy poprzez produkty, które ułatwiają ludziom życie, czy też poprzez szerszą pomoc w walce z kryzysem, nie chodzi już o mówienie o wartościach, ale o pokazywanie, w jaki sposób pomagasz.
Zachowaj realizm
Pokaż, że poważnie podchodzisz do obecnej sytuacji, dostrzegając społeczne, finansowe i inne realia pandemii, dostrzegając problemy ludzi i oferując praktyczne rozwiązania.
Pozostań człowiekiem
Wykaż się człowieczeństwem, poszerzając pole widzenia na interesariuszy, a nie tylko udziałowców, pomóż swoim klientom jako bliźnim, traktuj swoich pracowników sprawiedliwie i z godnością oraz przyczyniaj się do większego dobra społeczeństwa, aby zwiększyć zarówno dzisiejsze szanse na zakup, jak i kształtować wybór konsumentów w przyszłości
Reaguj
Wdrażaj nowe procedury mające na celu ochronę dobrobytu firmy i klientów, czy też podejmujące wysiłek, aby dostosować się do obecnych wymogów obsługi klientów.
Nie trać kontaktu
Wykorzystaj komunikację reklamową i nie pozwól, aby klienci zapomnieli o Tobie.
Źródło:
Morning Consult „Weathering the storm: Brand Management in the COVID-19 Era”, USA, marzec 2020 r.
Niniejszy raport opiera się na badaniach ilościowych przeprowadzonych wśród 2200 dorosłych Amerykanów w dniach 28-29 marca 2020 r., a także na analizie danych z Morning Consult’s Brand Intelligence, obejmujących tysiące wywiadów dziennie na temat ponad 2000 marek.
Data publikacji: 12.06.2020 r.