Obejrzenie ciągiem sześciu sezonów „Gry o tron” na kanapie przed telewizorem, to maraton możliwy dla każdego widza. Jednak prawdziwy ultramaraton to ekstremalna przygoda dostępna tylko dla wytrwałych fanów. To unikatowy sposób na przetestowanie zaangażowania widzów, który wykorzystano do promocji siódmego sezonu „Gry o tron”.
Nadawca telewizji Sky Atlantic zorganizował maraton we Włoszech, w którym uczestnicy biegli za ciężarówką, na której emitowano wszystkie sześć sezonów serialu. Maraton został podzielony na kilka etapów: Rzym, Montalcino, Massa, Carrara, Bobbio i kończyło się w średniowiecznym zamku Sforzesco w Mediolanie. Samochód z ekranem TV poruszał się z prędkością ponad 5 mil na godzinę, aby uczestnicy biegu mieli wystarczająco dużo czasu, żeby obejrzeć każdy odcinek.
Pomimo upału i bólu, fani ukończyli 65-godzinny bieg. Po przekroczeniu mety, maratończycy zostali nagrodzeni pierwszym odcinkiem z siódmego sezonu „Gry o tron”. Co więcej, do biegaczy dołączyli również na zamku w Sforzesco tysiące włoskich fanów, aby obejrzeć premierowy odcinek nowej serii.
Kampania została stworzona przez Sky i agencję reklamową, M & C Saatchi.
Źródło: CNBC, “Fans watch six seasons of Game of Thrones during 275 mile run”, 11 sierpnia 2017 r.
Data publikacji: 06.10.2017 r.